۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85077971
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: مراکز آموزشی بدون استفاده به پروژه‌های خیرساز اختصاص یابد

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: مدارس و مراکز آموزشی ایمن و بلااستفاده در شهرها و روستاهای استان با بهره‌گیری از الزامات قانونی در مسیر مولدسازی و طرح‌های خیرساز قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان در سنندج اظهار کرد: مدارس خیرسازی که در آستانه تخریب بوده و یا ضرورت بازسازی ندارند، با رعایت سازوکارهای قانونی در اختیار پروژه‌های خیرساز قرار گیرند.

وی افزود: همچنین اگر ساختمان آموزشی فاقد دانش‌آموز در روستاهای استان وجود دارد و نیازی به آن نیست، در شورای برنامه‌ریزی استان، بهره‌برداری از آن به جای دیگری مثل شورا و یا دهیاری روستا داده شود و در قالب مولدسازی بر اساس همان چارچوبی که دولت مشخص کرده، مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار کردستان در ادامه به بزرگداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت: در برگزاری برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم، خلاقیت و ابتکار بکار برده شود و برنامه‌هایی ویژه برای این ایام در نظر گرفته شود.

زارعی کوشا با تاکید بر حضور در منزل معلمان و تجلیل از آنان گفت: بزرگداشت همه معلمان واجب است اما بازنشستگان باید بیشتر مورد توجه باشند که فکر نکنند حالا که در گردونه تعلیم و تربیت نیستند، فراموش شده‌اند.

وی همچنین به مشکلات مدارس نمونه دولتی در استان اشاره کرد و افزود: با این موضوع که مدارس هیات امنایی به نمونه دولتی تبدیل شوند موافقم اما این مساله باید با الزامات قاتونی انجام شود.

صدور حکم رتبه بندی ۲۲هزار فرهنگی

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه گفت: در راستای اجرای مواد برنامه پنج ساله اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و همچنین سند تحول بنیادین، قانون رتبه بندی فرهنگیان در ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ به هیات دولت ابلاغ و در ۱۵مرداد ماه ۱۴۰۱ نیز آیین نامه آن از طرف هیات دولت به وزارت آموزش و پرورش جهت اجرا ابلاغ شد.

هاشم ناظمی جلال افزود: بعد از ابلاغ آیین‌نامه رتبه‌بندی و راه‌اندازی سامانه rtb.medu.ir برای بارگذاری مدارک از تعداد ۲۳ هزار و ۲۶۶ فرهنگی مشمول رتبه بندی در استان، تعداد ۲۳ هزار و ۹۴ نفر مدارک خود را در سامانه بارگذاری کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون احکام رتبه قطعی ۲۲ هزار و ۱۶۲ نفر از فرهنگیان استان صادر شده است، گفت: از این تعداد پنج هزار و ۳۴۶ نفر در رتبه یک، چهار هزار و ۷۵۸ نفر در رتبه دوم و ۱۰هزار و ۱۶۴نفر در رتبه سوم قرار گرفته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه هزار و ۸۴۶ نفر در رتبه چهارم و ۴۸ نفر در رتبه پنجم قرار گرفته‌اند، ادامه داد: تعدادی از فرهنگیان نیز به رتبه‌های خود اعتراض دارند که سامانه‌هایی برای این مهم طراحی شده و به اعتراضات رسیدگی می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: در برخی از روستاها مدارسی وجود دارد که بلااستفاده مانده است و می توان مصالح آن را از طریق مزایده به فروش رساند و درآمد آن را صرف مسائل آموزش و پرورش کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha