تداوم فوتی‌های کرونایی در فارس؛ تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی

شیراز- ایرنا- پیک هشتم کرونا در فارس و افزایش روزانه تعداد مبتلایان و فوتی ها زنگ خطری برای اوج گیری مجدد این ویروس است.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت چندین ماه از کوتاه شدن شر کرونا از سر مردم، این ویروس بار دیگر به جان مردم افتاده و آرام آرام در حال گسترش دوباره است.

در این بین اما تاکید متولیان بهداشت و درمان همچنان بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و دورهمی های غیر ضروری و تداوم واکسیناسیون است.

بر اساس شواهد موجود، موج هشتم کرونا از شدت علائم بیشتری برخوردار است و نشانه‌هایی از قبیل سرماخوردگی شدید شبیه آنفلوآنزا، درگیری در ناحیه گلو حتی ریه، آبریزش، عطسه، بدن درد، تب و ضعف عمومی به همراه دارد.

به اعتقاد کارشناسان بهداشت و درمان، زدن ماسک از ابتلا به بیماری جلوگیری می‌کند اما در این میان واکسن نقش پیشگیری کننده دارد به طوری که از انتشار ویروس به شکل ابتلای مستقیم جلوگیری می‌کند و ایمنی بدن را افزایش می‌دهد.

هرچند فوتی‌های کرونا در موج هشتم کمتر است اما به نظر می‌رسد این موج جهش قابل توجهی نسبت به موج ششم و هفتم دارد و می‌طلبد مردم پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

تداوم فوتی‌های کرونایی در فارس؛ تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی

یک فوتی و ۲۰۳ مبتلای جدید در فارس

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان‌های فارس بستری شدند و یک نفر نیز فوت کرد.

بر اساس این گزارش، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۲ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۱۵۰ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۶۴ هزار و ۱۲۸ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۴۱ هزار و ۵۴۸ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۴ هزار و ۸۰۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید سلیمانی تاکنون ۴۳۱ هزار و ۶۰۲ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۳۲۵ بیمار مثبت شناسایی شده و تعداد فوتی ها نیز به هشت هزار و ۱۹۱ نفر رسید.

با بستری ۳۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۰۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همچنین از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶۵۵ هزار و ۷۰۵ نفر از شهروندان فارس که به کرونا مبتلا شده بودند بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

تداوم فوتی‌های کرونایی در فارس؛ تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی

تزریق هشت میلیون و ۲۹۰ هزار دُز واکسن

از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون در فارس، در مجموع چهار دُز، هشت میلیون و ۲۹۰ هزار و ۹۱ دُز واکسن در استان تزریق شده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۴۳ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۳۷۵ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۱۷۸ دُز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۱۹۵ دُز یادآور واکسن بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha