۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85078080
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکارچیان شبگرد در دام محیط بانان سروآبادی گرفتار شدند

سنندج- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سروآباد گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در گشت و پایش شبانه سه شکارچی را دستگیر کردند.

حبیب اله دبستانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ماموران در حین گشت زنی متوجه حضور شکارچیان متخلف در مناطق حفاظت شده کوسالان شدند و سرانجام با تعقیب و گریزی چند ساعته انها را دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: شکارچیان در تاریکی شب با استفاده از چراغ قوه ۲۰ قطعه کبک وحشی را شکار کرده بودند که پس از صورتجلسه برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سروآباد با اشاره به اینکه از این سه شکارچی متخلف، سه قبضه اسلحه و بیش از ۱۰۰ فشنگ کشف و ضبط شد؛ بیان کرد: با توجه به فصل زاد و ولد و تخم گذاری حیات وحش، مناطق تحت مدیریت با حساسیت بالا پایش می شود و با هر گونه تخلفی بدون هیچگونه اغماضی بشدت طبق قانون برخورد خواهد شد.

دبستانی اظهار کرد: اجزا اکوسیستم هر کدام نقش موثری در طبیعت دارد، اگر آن‌ها را از بین ببریم، اختلالی در نظم طبیعت ایجاد می‌شود لذا از مردم می‌خواهیم با اطلاع از هرگونه شکارغیر قانونی و غیرمجاز و تخلف زیست محیطی مراتب را به اداره محیط زیست شهرستان اطلاع دهند تا بتوانیم سریع وارد عمل شده و به موضوع رسیدگی کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha