شیرازی: ارزش‌گذاری تیم‌ها وظیفه ما نبود/ به فوتبال پایتخت شخصیت بخشیدیم

تهران- ایرنا- رئیس پیشین هیئت فوتبال تهران گفت: با خرید ساختمان اداری به فوتبال پایتخت شخصیت دادیم. قطار فوتبال تهران در حال حرکت بود و برخی به آن سنگ پرتاب می‌کردند.

به گزارش ایرنا، حبیب‌الله شیرازی در مراسم تودیع خود و معارفه سرپرست هئیت فوتبال تهران، اظهار کرد: از همه مسئولین که در این مراسم حضور داشتند تشکر می‌کنم. از نبی نیز تشکر می‌کنم که حداقل‌ها را مطرح کردند که وظیفه ما انجام این کارها بوده است. بیش از نیم قرن ما ساختمان نداشتیم و اجاره‌نشین بودیم و تنها چندسالی است که با زحمات ما این ساختمان را خریداری کردیم. این حرکت بزرگی بود برای اینکه به فوتبال پایتخت شخصیتی داده شود.

وی افزود: زمانی که ما این ساختمان را افتتاح کردیم خیلی از مسئولین وقت تعریف و تمجید کردند از این حرکت حسنه‌ای که انجام شد. خداروشکر حداقل کاری که من در این مدت زمان انجام دادم حتی اگر همین یک کار هم باشد برای من کافی است. قطاری که در حال حرکت است قطعا سنگ‌های زیادی به طرف آن پرتاب می‌شود و ما نیز تلاش کردیم تا خدمات شایان توجهی را انجام داده باشیم. ما حرکت حرفه‌ای سازی را با طرح آسیا ویژن انجام دادیم. در بخش پزشکی امسال با معایناتی که در ایفمارک انجام دادیم خداروشکر توانستیم جان تعداد زیادی از فوتبال آموزان را نجات دهیم. در بخش کمیته مسابقات نیز توانستیم مسابقات را به صورت منظم با توجه به تقویم ورزشی کشور برگزار کنیم.

شیرازی ادامه داد: حتی در این راه پسر من هم مورد هجمه واقع شد. با اینکه ۴ شغل داشت اما گفتند ۹ شغل دارد. با این حال فقط یک حقوق دریافت می‌کرد. مهدی تاج هم بارها از ویژگی‌های پسرم تعریف می‌کرد. او مدارک لازم برای مربیگری، داوری و مدیریت در فوتبال را کسب کرده است. نه به عنوان فرزندم، بلکه به عنوان مدیر آسیا ویژن از او تشکر می‌کنم. در تیم ملی نیز من قبلا اشاره کرده بودم که ۱۵ نفر از جوانان تهرانی در همین دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا حضور خواهند داشت که باعث افتخار خواهد بود. از رسانه‌ها نیز اگر در این مدت رفتار ناشایستی از من دیدند عذرخواهی می‌کنم اما باید این را گله را نیز داشته باشم که اصحاب رسانه باید زمانی که این ساختمان را افتتاح کردیم نیز حضور به عمل می‌آوردند و ما را دلگرم می‌کردند.

وی افزود: آرزوی موفقیت برای همه عزیزان به خصوص براتی خواهم داشت. در مباحثی که مطرح می‌کنند از قبیل خرید و فروش تیم‌ها که ۳ یا ۴ میلیارد ارزش‌گذاری شده باید عرض کنم که وظیفه هیئت‌ فوتبال نیست که این ارزش‌گذاری را انجام بدهد و فقط بحث نظارتی بر عهده ما بود که به نحو احسنت این کار را انجام دادیم.

شیرازی افزود: هر کاری که انجام دادیم تحت آیین‌نامه و اساس‌نامه بود که از طرف فدراسیون در اختیار ما قرار داده بود. در رابطه با انتخابات نیز تمام تلاشمان را انجام دادیم که براساس اصول فدراسیون برگزار شود که کمیته امور استاهای ما انتخابات را برگزار کرد که دیگر نمی‌خواهم به این حواشی بپردازم و فقط من یک نفر کاندیدا و نامزد انتخاباتی بودم و همه چیز قانونی جلو رفت و تمام کسانی که به من وهیئت‌فوتبال من تهمت زدند را به خدا واگذار می‌کنم.

وی در رابطه با استعفای خود اظهار داشت: یک سری توقعات از فوتبال پایتخت وجود دارد که شاید من مدیر که ۱۵ سال زحمت کشیدم، نمی‌توانستم آنها را برآورده کنم. این فرصت را به عزیزان دیگری که مشتاق هستند در این پست حضور داشته باشند می‌دهم وآرزوی موفقیت برای آن‌ها خواهم داشت. من پیشنهاد مشاوره رئیس فدراسیون فوتبال را نیز دارم که امیدوارم بتوانم تجربیاتم را در اختیار جامعه فوتبال قرار بدهم.

شیرازی درباره اینکه اگر به عقب بازگردد چه کاری را انجام نمی‌دهد، عنوان کرد: آدم باید نسبت به کارنامه خود بازنگری کند. تمام تلاش من این بود که بازخورد را از همه باشگاه‌ها و روسای فوتبال بگیرم. شاید هجمه رسانه‌ای در دو سه ماه گذشته به من وارد شد.

وی در واکنش به این پرسش که آیا در صورت بازگشت به عقب بار دیگر در برنامه فوتبال برتر و شب‌های فوتبالی شرکت خواهد کرد، گفت: اگر من مسئولت دارم باید پاسخگوی وظایفم باشم. بعضی‌ها گفتند اگر نمی‌رفتم بهتر بود ولی من هیچ خوف و هراسی ندارم و تلاش می‌کنم با حضور در رسانه ملی جوابگو باشم.

رئیس سابق هیئت فوتبال تهران در پاسخ به این سوال که شما تا چند روز قبل قصد استعفا نداشتید و چه شد به یک‌باره چنین تصمیمی گرفتید گفت: خیلی بررسی کردم و گفتم شاید حضور من باعث توقف توسعه فوتبال پایتخت شود. به همین خاطر گفتم نایب رئیس من مسئولیت را در دست بگیرد. به هر حال این هم تیم من است. تا شش ماه دیگر تیم من حضور دارد. قطعاً شاید مدیر جدیدی بیاید؛ دقیقاً مثل دوی ماراتن می‌ماند و شاید عزیز دیگری بتواند توقعات را برآورده کند.

شیرازی در مورد آخرین وضعیت معراج پسرش بعد از استعفا از هیئت فوتبال گفت: او مستقل است و می‌تواند هر تصمیمی بگیرد. پسرم مسئول و کارمند من بوده و هیچ فرقی نداشته است. یک حقوق هم می‌گرفته نه ۹ تا! من از رسانه‌ها گله دارم؛ این موضوع را انعکاس ندادید که او فقط یک حقوق می‌گرفته است. اگر من میزان حقوق او را بگویم شاید تعجب کنید. الآن براساس اداره کار ۱۲ میلیون حقوق می‌گیرد؛ سایر کارمندان ما هم از ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان می‌گیرند. این مبالغ اصلاً کفایت نمی‌کند. اینکه یک فرد مسئولیت مختلف را می‌پذیرفته است. واقعاً عشق و علاقه داشت. تا ساعت ۲، ۳ شب کار می‌کرد. من از او راضی بودم.

رئیس سابق هیئت فوتبال تهران در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال دارد در دور بعد انتخابات هیئت فوتبال شرکت کند گفت: برای من همین ۱۵ سال کفایت می‌کند و هیچگونه علاقه‌ای ندارم در این پست مشغول شوم.

وی در پاسخ به پرسش مجدد خبرنگاران در خصوص کدگذاری برگه‌های رأی تصریح کرد: نسبت به برنامه‌های ورزشی صدا و سیما به ویژه شب های فوتبالی شکایت خودم را به رئیس صدا و سیما اعلام خواهم کرد. استاد دانشگاه هستم. وقتی دو نفر مناظره می‌کنند باید انصاف رعایت شود. باید مردم قضاوت کنند. وقتی شما مجری هستید از قبل میهمانان را طراحی می‌کنید. افراد مختلف را پشت خط نیاوردند و این اتفاق هیچ‌ جای دنیا مرسوم نیست. مجری برنامه نباید جانبدارانه به سمت کسی باشد. حتی افراد معلوم‌الحالی هستند و دستگاه قضایی آنها را محکوم کرده است. بعد از برنامه هم وقتی من می‌گویم حکم جلب فلانی صادر شده می‌گویند چرا زودتر نگفتی. به هر حال این تهمت‌ها از طریق رسانه ملی مطرح شده است. استدعا دارم برخورد جدی شود. باید بدانیم چه کسی در چه جایگاهی است. مدیری که ۱۵ سال صادقانه کار کرده را نباید بدون اینکه تخلفش ثابت شود زیر سؤال برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha