انجمن آزاداندیشی وجهه قانونی ندارد/خبر منعکس‌شده از دانشگاه علامه روایتی غیرواقعی است

تهران- ایرنا- معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اتفاقی که امروز در دانشکده علوم اجتماعی در محل انجمن آزاداندیشی رخ داد، آنگونه که در برخی رسانه‌ها منعکس شده، نبوده است. متاسفانه دوستان آن طوری که خودشان می خواستند و نه آن طوری که اتفاق افتاده، کاملا یکطرفه و به دور از واقعیت موضوع را روایت کرده‌اند.

امروز یکشنبه بیستم فروردین ماه در پی انتشار مطلبی در برخی رسانه‌های خبری در فضای مجازی مبنی بر ورود مسئولان حراست دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه به دفتر انجمن آزاداندیش این دانشگاه، مهدی واحدی معاون دانشجویی دانشگاه علامه ضمن رد این مساله به گونه ای که در این رسانه ها منتشر شده است، به خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا توضیح داد: انجمن آزاداندیش یک انجمن اسلامی به اصطلاح آزاداندیشی است که در سال‌های گذشته از دانشگاه مجوز گرفته ولی تخلفات و عدم رعایت قانون زیادی داشته است.

وی افزود: تعداد اعضای این انجمن بر اساس اساسنامه خود و انتخاباتی که در تابستان گذشته برگزار کردند، به حد نصاب نرسید و اساسا این انجمن وجهه قانونی ندارد. با این حال در دوره جدید دانشگاه برای اینکه صداهای گوناگون در دانشگاه وجود داشته باشد، به این انجمنی که از ۱۴ هزار دانشجوی دانشگاه، فقط چهل و چند نفر در انتخابات آنها شرکت کردند، اجازه داد که ۶ ماه در دانشگاه فعالیت کند تا بتواند جذب نیرو داشته باشد و دوباره انتخابات برگزار کند و با تعداد بیشتری که بشود واقعا به آنها نام تشکل دانشجویی داد، به فعالیت خود ادامه دهد.

انجمن آزاداندیشی وجهه قانونی ندارد/خبر منعکس‌شده از دانشگاه علامه روایتی غیرواقعی است

معاون دانشجویی علامه طباطبایی گفت: اما در این ۶ ماهی که فرصت داشتند، عملا هیچ جذب جدیدی نداشتند و متاسفانه در عمده تجمعات غیرقانونی نفرات اصلی شرکت کننده، اعضای معدود این تشکل بودند که بخش اصلی این تجمعات را تشکیل می دادند.

واحدی افزود: انجمن آزاداندیشی نه بر اساس قانون و شیوه نامه های وزارت علوم، بلکه حتی بر اساس اساسنامه خودشان هم وجهه قانونی ندارد. در واقع این تشکل مطابق با اساسنامه خود وجود خارجی ندارد و تعداد معدودی از افراد هستند که خودشان را متصل به چنین اسمی می کنند و رفتارهای فراقانونی و غیرقانونی خود را می خواهند در پوشش انجمن های اسلامی قرار دهند.

وی ادامه داد: اتفاقی که امروز در دانشکده علوم اجتماعی رخ داد، اصلا اینگونه ای که منعکس شده است که گرفتند، زدند و موبایل دانشجو را گرفتند، نبوده است. تنها ممانعت یک فرد از ورود به دانشگاه آن هم به جهت تخلفاتی که این فرد داشته، بوده است تا از طریق مراجع قانونی تکلیف این فرد مشخص شود.

معاون دانشجویی علامه طباطبایی گفت: اما متاسفانه اینها عادت کردند به این گونه رفتارها و دروغ پراکنی ها و روایت را به شکلی در رسانه ها منعکس می کنند که خودشان دوست دارند و شاید کمترین ارتباطی با واقعیت داشته باشد.

وی یادآور شد: همچنان که در تجمع غیرقانونی که در ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۱ در پردیس دانشگاه علامه رخ داد، همین جماعت ریختند و با فشار رفتارهای غیرقانونی انجام دادند. در حالی که تعدادی از آنها ممنوع الورود به دانشگاه بودند و حکم انضباطی داشتند و اصلا حق نداشتند وارد دانشگاه شوند. تعدادی از آنها فارغ التحصیل بودند و تعدادی هم دانشجویانی بودند که با تعهد مبنی بر رعایت قوانین و مقررات اجازه تردد در دانشگاه را داشتند.

واحدی اضافه کرد: آنها با هجوم به حراست و خشونت وارد دانشگاه شدند، بیانیه ای خواندند و شعارهایی دادند و بعد در روایتی که از آن اتفاق رغم زدند، همه چیز برعکس شد؛ یعنی حراست دانشگاه خشونت طلب و خشونت گرا شد و آنها مظلوم شدند. در حالی که واقعیت کاملا عکس این ماجرا بود.

وی تاکید کرد: روایت هایی که از اتفاق امروز در فضای رسانه ای محدود،‌ منتشر شده است هم مانند اتفاقات گذشته،‌ خلاف واقع بوده و با واقعیت تفاوت ۱۸۰ درجه ای دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha