۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۲:۴۹
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85078508
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شورای همکاری خلیج فارس حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را محکوم کرد

تهران- ایرنا- شورای همکاری خلیج فارس یکشنبه شب در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، گفت که تداوم تجاوزهای وحشیانه و حملات به مقدسات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین رویدادی خطرناک است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، «جاسم محمد البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای گفت: تداوم حملات و تیراندازی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در مسجد الاقصی، هتک حرمت مقدسات و تجاوز به قبله نخست مسلمانان و نقض خطرناک قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است.

وی تاکید کرد: تداوم تجاوزهای وحشیانه و حملات به مقدسات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین رویدادی خطرناک است و کلیه مسئولیت‌ها و پیامدهای آن متوجه (رژیم) اسرائیل است که به اوضاع دامن می‌زند و آتش فتنه و نفرت را شعله ور می‌کند.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با اشاره به موضع قاطع و همیشگی کشورهای عضو این شورا درباره مساله فلسطین و اماکن مقدس، بر حمایت همه جانبه این کشورها از اراضی فلسطینی ۱۹۶۷ و استقرار یک دولت فلسطینی مستقل به پایتختی قدس شرقی براساس ابتکار صلح اعراب و قطعنامه‌های مشروع بین المللی تاکید کرد.

البدیوی در پایان از جامعه جهانی خواست تا گام‌های عملی در راستای حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی و پایان دادن به تلاش صهیونیست‌ها برای تغییر وضعیت حقوقی و جمعیتی قدس اشغالی بردارد.

نظامیان صهیونیستی دور تازه‌ای از خشونت با فلسطینیان در مسجدالاقصی را آغاز کرده‌اند و بامداد چهارشنبه گذشته به معتکفان داخل مسجد القبلی در صحن مسجد الاقصی حمله و تلاش کردند آنان را از مسجد بیرون کنند.

در این حمله صهیونیست‌ها، بیش از ۲۰۰ نفر از نمازگزاران فلسطینی زخمی و ۴۰۰ نفر دیگر بازداشت شدند.

از چهارشنبه گذشته تاکنون مسجدالاقصی مکان درگیری و تنش میان نظامیان مسلح صهیونیستی و فلسطینیان معتکف در مسجد است.

در پاسخ به این حملات و جنایات رژیم صهیونیستی، گروه‌های مقاومت فلسطین چندین بار شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف مرز نوار غزه و شمال سرزمین اشغالی را با موشک هدف قرار داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha