۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۳:۲۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85078514
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت وگوی تلفنی وزیر خارجه مصر با نماینده سازمان ملل در امور سوریه

تهران- ایرنا- منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر تلفنی با «گیر پدرسن» نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه درباره راه حل بحران سوریه گفت وگو کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزیر خارجه مصر در تماسی تلفنی با پدرسن، درباره حل بحران سوریه و پیشبرد راه‌حل سیاسی برای این بحران رایزنی کرد.

شکری بر حمایت کامل مصر از تلاش‌های نماینده سازمان ملل برای دستیابی به یک راه حل سیاسی جامع مطابق با قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت، تاکید کرد.

وزیر خارجه مصر به نماینده سازمان ملل متحد گفت که اولویت مصر بازگشت امنیت و ثبات به سوریه است.

دو طرف همچنین بر ادامه رایزنی و هماهنگی‌ها در دوره آتی توافق کردند.

جزئیات بیشتری از این گفت وگو گزارش نشده است.

این گفت وگوی تلفنی درحالی صورت گرفته است که به تازگی «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه برای نخستین بار طی ۱۳ سال گذشته به مصر سفر کرد.

فیصل المقداد در دیدار با همتای مصری خود ابراز امیدواری کرد که مرحله بعدی با همبستگی بیشتر اعراب با سوریه همراه باشد تا این کشور بتواند بر بحران خود غلبه کند.

پیش از این وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه اعلام کرده بود که این سفر به دعوت سامح شکری انجام می‌شود و در جریان این سفر در مورد تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور برادر و آخرین تحولات منطقه و جهان بحث و تبادل نظر خواهد شد.

وزیر امور خارجه مصر ۲۷ فوریه گذشته از دمشق بازدید کرد و پیام عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر را به بشار اسد رئیس جمهور سوریه ابلاغ کرد.

سفر المقداد به قاهره، نخستین سفر رسمی وزیر امور خارجه سوریه به مصر از زمان آغاز بحران و توطئه خارجی این کشور در سال ۲۰۱۱ میلادی به شمار می‌آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha