ندای «بک یا الله» در مراغه طنین‌انداز شد

۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۲۵
کد خبر: 85078515
ندای «بک یا الله» در مراغه طنین‌انداز شد

مراغه- ایرنا- مردم ولایتمدار مراغه در نخستین ساعات از بامداد نوزدهم ماه رمضان قرآن به سر گرفتند و در مساجد و خانه‌ها «بک یاالله» و «الهی العفو» سردادند تا از فیوضات این شب بی‌نصیب نمانند و با توسل به امیرالمومنین (ع) برای بخشش گناهانشان دعا کنند. 

به گزارش ایرنا نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز بامداد دوشنبه در آیین احیاء که در مسجد جامع این شهرستان برپا شد، بیان کرد: شب‌های قدر فرصتی برای آمرزش گناهان است و در این شب با قرار دادن قرآن روی سر و توسل به امیرالمومنین(ع) به درگاه پروردگار دعا می‌کنیم.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی افزود: در آخرت اگر خداوند با عدالتش با ما رفتار کند، کار بسیار دشواری در پیش خواهیم داشت و در این شب‌های قدر باید دعا کنیم که پروردگار اعمال ما را با رحمت و بخشش قضاوت کند.

وی همچنین به نقل از یک دانشمند مسیحی این را هم گفت که «حضرت علی (ع) را کسانی به شهادت رساندند که توان و تحمل رویارویی با عدالت آن حضرت را نداشتند».

به گزارش ایرنا مردم حسینی مراغه همچنین در این شب پرفیض و برکت ضمن طلب مغفرت از پروردگار، برای مولایشان عزاداری و از طریق ذکر و قرائت قرآن، برپایی نماز و دیگر آیین‌های شب‌های قدر، کسب فیض کردند.

آیین‌های شب‌های قدر امسال در ۱۷ مسجد و چهار حسینیه این شهرستان برای خواهران و برادران برگزار شد و اعضای خانواده‌ها با حضور در این مکان‌ها به صورت همزمان از برنامه‌های مذهبی این شب فیض بردند.

همچنین در بقیه هئیت‌های مذهبی و مساجد سطح شهر نیز به صورت مجزا، برنامه‌هایی برای آقایان یا در برخی موارد صرفا برای خانم‌ها برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha