۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۲۸
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85078575
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش بینی دادستان پیشین آمریکا درمورد ترامپ؛ بازنده انتخابات ۲۰۲۴

تهران- ایرنا- دادستان پیشین آمریکا گفت دونالد ترامپ ضعیف ترین نامزد جمهوریخواهان خواهد بود که «به احتمال زیاد» در رقابت فرضی انتخابات ۲۰۲۴ در مقابل جو بایدن شکست خواهد خورد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای هیل نوشت: بیل بار دادستان پیشین آمریکا در مصاحبه با برنامه «این هفته» شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی» درباره اتهاماتی که ترامپ در پرونده مربوط به حق السکوت با آن مواجه است گفت پرونده الوین براگ دادستان (دموکرات) منطقه منهتن علیه ترامپ شفاف نیست و این احتمالا به معنای ضعیف بودن آن است.

بار افزود: این موضوع می تواند خبر خوبی برای دموکرات ها و جو بایدن رئیس جمهوری کنونی در صورت شرکت دوباره وی در رقابت های انتخاباتی باشد.

دادستان پیشین آمریکا گفت: در نهایت، کارشناسان علوم راهبردی دموکرات با آگاهی از این مساله از ترامپ می خواهند نامزد انتخابات باشد زیرا او در بین نامزدهای دیگر جمهوریخواه از همه ضعیف تر است و احتمال زیادی وجود دارد که دوباره در مقابل بایدن شکست بخورد.

بیل بار که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ به عنوان دادستان کل دولت ترامپ فعالیت می کرد، روز یکشنبه همچنین استدلال کرد که پرونده منهتن علیه ترامپ به اندازه سایر مسائلی که رئیس جمهور پیشین با آن مواجه است، مانند تحقیقات فدرال در مورد مدیریت اسناد طبقه بندی شده از سوی وی، اهمیت ندارد.

وی گفت که تحقیقات دیگری که درمورد ترامپ در حال انجام است، موجه‌تر هستند و بازرسانی درباره سوءاستفاده احتمالی وی از اسناد محرمانه تحقیق می کنند، احتمالاً «شواهد بسیار خوبی» دارند دال بر این که ترامپ پس از ترک کاخ سفید تلاش کرده است مقامات را از دسترسی به این اسناد باز دارد.

ترامپ پس از انتخابات میاندوره ای نوامبر اعلام کرد کارزار انتخاباتی سال ۲۰۲۴ را آغاز خواهد کرد و اکنون با تعداد زیادی از رقبای جمهوریخواه مواجه است. نیکی هیلی سفیر سابق او در سازمان ملل، اوایل امسال وارد رقابت شد و پس از آن، ویوک راماسوامی (Vivek Ramaswamy) کارآفرین محافظه‌کار و آسا هاچینسون (Asa Hutchinson) فرماندار سابق آرکانزاس، وارد گود شدند.

بایدن هنوز به صورت رسمی آغاز کارزار انتخاباتی اش را اعلام نکرده است ولی انتظار می رود وی در این رقابت ها شرکت کند که زمینه را برای رویارویی احتمالی ترامپ و بایدن در سال ۲۰۲۴ فراهم می کند.

نظرسنجی ها نشان می دهد که ترامپ همچنان نامزد اصلی جمهوریخواهان در صحنه رقابت های مقدماتی این حزب است در حالی که در رقابت های فرضی ۲۰۲۴ ترامپ و بایدن شانه به شانه هم حرکت می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha