۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۰۱
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85078634
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۹۷ تن انواع فراورده های خام دامی در البرز معدوم شد

کرج – ایرنا – مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: ۹۷ هزار و ۲۱۰ کیلوگرم انواع فراورده های خام دامی سال گذشته و در بازدیدهای انجام شده توسط کارشناسان و دامپزشکان در این استان معدوم شد.

غلامرضا توکلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در یکسال گذشته کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز ۹۹ هزار و ۶۳۳ مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فراورده های خام دامی انجام دادند.

وی اظهار کرد: در این بازدیدها سه هزار و ۸۷۴ مورد نمونه برداری از انواع فراورده ها انجام و یک هزار و ۶۸۲ مورد فراورده غیربهداشتی شناسایی شد که در نهایت منجر به ضبط ۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۷۳۲ کیلوگرم انواع فراورده های خام دامی در این مدت گردید.

وی گفت: همچنین این کارشناسان در یکسال گذشته بر روند کشتار یک میلیون و ۳۷۳ هزار و ۸۳۴ قطعه طیور نظارت کردند که این نظارت های بهداشتی منجر به ضبط ۵۴ هزار و ۸۸۷ قطعه لاشه طیور شد.

توکلی افزود: نظارت بر کشتار ۲۴۵ هزار و ۷۰۳ راس دام سبک و سنگین نیز در این مدت انجام که در نهایت ۳۶ هزار و ۵۲۲ کیلوگرم لاشه نیز ضبط شد.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز تصریح کرد: سال گذشته ۴۵۴ پرونده متخلفان در عرضه، کشتار و نگهداری فراورده های خام دامی در شرایط غیر بهداشتی، تشکیل و به مراجع قضایی معرفی و ارجاع داده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha