فعالیت ۵۱۵ همیار طبیعت در بروجرد

۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۴۹
کد خبر: 85078703
فعالیت ۵۱۵ همیار طبیعت در بروجرد

بروجرد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: ۵۱۵ همیار طبیعت برای حفاظت از منابع طبیعی و ملی در شهرستان فعالیت می‌کنند.

یحیی کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از راه‌های موثر در حفاظت از منابع طبیعی اقدامات فرهنگی است که در این راستا مشارکت مردم به عنوان همیاران طبیعت نقش موثری دارد.

وی بیان کرد: به منظور حفظ و صیانت منابع طبیعی آموزش‌های مرتبط با افراد محلی داده می‌شود و در همین راستا آموزش در زمینه اطفای حریق و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی به دهیاران داده شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد اضافه کرد: همچنین آموزش قوانین منابع طبیعی، نحوه تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردمی، تعاونی و همچنین نحوه کاشت صنوبر و کاشت گیاهان دارویی در بین جوامع محلی ارائه شده است.

کریمی یادآور شد: ایجاد فضای مناسب برای حضور و همکاری مردم، دانش‌آموزان و فرهنگیان در عرصه‌های منابع طبیعی، آیین‌های نمادین درختکاری، تهیه و توزیع نهال، تهیه بسته‌های آموزشی و برگزاری نشست‌های آموزشی از جمله اقداماتی است که در راستای جلب مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی انجام می‌شود.

کریمی ادامه داد: برای حفاظت از خاک و منابع طبیعی در سه بخش مرتع شامل تقویت پوشش گیاهی، جنگل کاری و اجرای طرح های آبخیزداری برنامه‌هایی دنبال می‌شود.

شهرستان بروجرد دارای بیش از ۹۶ هزار هکتار منابع طبیعی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha