۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۸
کد خبر: 85078764
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولیت آستان قدس رضوی: هنر توام با اخلاق هدایتگر است

۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۸
کد خبر: 85078764
تولیت آستان قدس رضوی: هنر توام با اخلاق هدایتگر است

مشهد-ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: هنر و اخلاق برای تأثیرگذاری تربیتی باید توام با یکدیگر باشند، اخلاق بدون هنر و هنر بدون اخلاق اثرگذاری مثبت و هدایتگری نخواهد داشت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس، حجت الاسلام احمد مروی در دیدار با جمعی از فعالان هنر و رسانه خراسان رضوی افزود: این آستان به هنر اهتمام می‌ورزد و به تأثیرگذاری کار هنری اعتقاد دارد و اثرگذاری آن را منحصر به فرد می‌داند، لذا دست نیاز خود را به سوی اهالی هنر و رسانه دراز می‌کند و از همکاری بیشتر با اهل قلم و هنرمندان استقبال می‌کند.

وی بیان کرد: هر مفهومی برای ماندگاری، ترویج و نفوذ نیازمند آمیختن با هنر است، هنر ابزاری برای ماندگاری، مقبولیت و ترویج هر اندیشه، تفکر و اثری است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: خداوند متعال نیز برای انتقال آموزه‌های خود از هنر استفاده کرده و قرآن را با هنرمندی فوق العاده و در اوج فصاحت و بلاغت برای هدایت انسان‌ها نازل کرده که این خود یکی از حوزه‌های اعجاز قرآن کریم است.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به فعالیت‌های هنری بسیار محدود انجام شده در حوزه حجاب، اظهار کرد: در حوزه ترویج حجاب فعالیت‌های هنری بسیار کمی صورت گرفته، اما در مقابل در عرصه تخریب آن اقدامات بسیار زیادی شده است.

حجت الاسلام مروی سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را بهترین الگو برای دعوت به ارزش‌های الهی دانست و خاطر نشان کرد: باید با ادبیات فاخر و سخن شایسته جامعه را به حجاب دعوت کرد؛ بیان سخنان ناشایست که هیچ پایه و اساس دینی ندارند جز ایجاد نفرت از ارزش‌های دینی حاصلی نخواهند داشت.

به گفته وی، هنرمندان، ادیبان و اصحاب رسانه باید در این حوزه با بیان خوب و ادبیات قوی پای کار بیایند.

وی همچنین با اشاره به رشد کمی و کیفی حوزه ادبیات و شعر در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: رشد کمی و کیفی ادبیات و شعر پس از انقلاب به طور کلی مدیون رهبر معظم انقلاب است، دیدارهای سالانه رهبری با شعرا که عموما چند ساعت به طول می‌انجامد برای ایشان امری تفننی نیست.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب آگاه هستند که شعر و سروده قوی می‌تواند در جامعه بسیار اثرگذار باشد، لذا می‌خواهند جریان ادبیات را هدایت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha