بیش از ۶۸۰۰ میلیارد ریال عوارض به شهرداری‌ها و دهیاری‌های آذربایجان غربی پرداخت شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: سال گذشته، ۶ هزار و ۸۶۱ میلیارد ریال عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شد که ۱۰۸ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۰ بود.

جعفر پورمختار روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقم در سال ۱۴۰۰ کمی بیشتر از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بود.

وی اضافه کرد: سهم شهرداری های استان از کل واریزی عوارض ارزش افزوده سال گذشته، چهار هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال بود که رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشت.

پورمختار ادامه داد: سهم دهیاری ها، فرمانداری ها و عشایر استان هم از این اعتبار به ۲ هزار و ۳۰۵ میلیارد ریال می‌رسید که ۱۲۲ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۰ برآورد می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال گذشته، ۴۸ شهرداری و یک هزار و ۹۷۵ دهیاری در استان از مزایای عوارض پرداختی ارزش افزوده برخوردار شدند.

پورمختار گفت: این عوارض با هدف استفاده در امور عمرانی و توسعه خدمات عمومی و زیرساخت‌های عمران شهری و روستایی بر اساس جمعیت شهرها و روستاها به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

وی یادآور شد: از ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از مهر ماه ۱۳۸۷ در استان، شهرداری ها و دهیاری‌های آذربایجان‌غربی رقمی نزدیک به ۲۴ هزار میلیارد ریال از عوارض مالیات بر ارزش افزوده برخوردار شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha