وخامت حال مازندران از طغیان کرونا

۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۱۷
کد خبر: 85078906
وخامت حال مازندران از طغیان کرونا

ساری- ایرنا- افزایش تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه به همراه ثبت مرگ و میر براثر ابتلای به بیماری کرونا در مازندران بیانگر شرایط شکننده و حساس این استان از نظر شیوع بیماری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نخستین روز سال جاری مازندران با شناسایی ۳۲ بیمار جدید، بستری ۹۷ در مراکز درمانی که از این تعداد ۱۷ نفر به‌دلیل شرایط حاد در بخش مراقبت های ویژه بستری بودند آغاز کرد.

هرچه روزهای بعدی فروردین ماه می گذشت بر این آمار به‌خصوص در حوزه های خاص و ویژه از جمله تعداد بیماران بدحال بستری در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی و مرگ و میر افزوده شد.

جدول آمار کرونایی فروردین ماه دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران و بابل نشان می دهد که طی این مدت علاوه بر افزایش تعداد مبتلایان جدید به این بیماری، آمار مربوط به بیماران بدحال، بستری و نیز مرگ و میر در این خطه از شمال کشور در هر روز روند صعودی داشته است.

وخامت حال مازندران از طغیان کرونا

هر روز بدتر از دیروز

مازندران که روز نخست فروردین ماه را با ۱۷ بیمار بدحال و بستری در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی آغاز کرد وضعیت کرونایی آن به سمت و سویی رفت که این آمار در یک جهش حدود سه برابری در روز گذشته به ۴۴ نفر افزایش یافته است.

البته نمودار بیماران کرونایی بدحال مازندران در این ماه با افت و خیزهمراه بوده است چرا که در هفته نخست این آمار از ۱۷ به ۲۲ و در نهایت به ۳۰ نفر افزایش یافت.

هفته دوم فروردین ماه تعداد بیماران کرونایی بدحال مازندران از ۳۱ به ۳۴ نفر در چهاردهم فروردین افزایش یافت. هفته سوم فروردین ماه نیز تعداد بیماران کرونایی بدحال به ۴۴ نفر افزایش یافت و این بیماری همچنان در این استان می تازد.

کرونا همچنین در مازندران تنها به افزایش تعداد بیماران بدحال خلاصه نشده است چرا که در این ماه روزهای سفید که فردی براثر ابتلای به بیماری فوت کرد بسیار کم است.

مازندران تنها در اول، سوم، چهارم و هجدهم فروردین ماه روز بدون مرگ و میر کرونایی را داشت و متاسفانه در این ماه روزانه بین یک تا چهار نفر براثر ابتلای این بیماری فوت کردند.

از ابتدای فروردین ماه تاکنون ۳۲ مازندرانی براثر ابتلا به کرونا فوت کردند و بنا به توصیه کارشناسان و متخصصان حوزه بهداشت و درمان مازندران در صورت تداوم عادی انگاری و نادیده گرفتن پروتکل های بهداشتی مرگ کرونایی افراد دیگر دور از انتظار نیست.

وخامت حال مازندران از طغیان کرونا

سلامت زیر تیغ نادیده انگاری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران پیش از این بارها در خصوص شکننده بودن وضعیت کرونا در این استان هشدار داده بود و از مردم خواست تا ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله ماسک زدن و فاصله اجتماعی سلامت خود و دیگران را در برابر این بیماری حفظ کنند.

عباس علیپور گفته بود که کرونا بیماری که با واکسیناسیون همگانی سرعت شیوع آن کُند و از مرگ و میر بیشتر افراد جلوگیری شد.

وی اظهار داشت: به همان اندازه که مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را نادیده بگیرند به همان میزان بر تعداد مبتلایان و نیز مرگ و میر اضافه می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی مازندران در آخرین مصاحبه خود اواخر پارسال میزان رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم را کمتر از ۴۰ درصد اعلام کرده بود و این میزان را برای ایمنی جامعه حد قابل قبولی ندانست.

وی همچنین پیش از تعطیلات نوروزی و با توجه به پیش بینی افزایش بیماری کرونا در مازندران از مسافران خواسته بود قبل از سفر به این استان واکسن کرونا را تزریق کنند.

باوجود همه این هشدارها و توصیه ها، افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر بیماران کرونایی در مازندران بیانگر توجه نکردن به این موارد بوده است.

جدول آمار فروردین ماه مبتلایان و فوتی های کرونا در دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران و بابل:

روز بیمار جدید بستری در بخش مراقبت های ویژه تعداد کل بستری بیماران فوتی
اول فروردین ۳۲ ۹۷ ۱۷ -
دوم فروردین ۱۹ ۱۰۴ ۲۲ یک مورد فوت
سوم فروردین ۱۶ ۹۳ ۲۱ -
چهارم فروردین ۲۵ ۹۹ ۲۱ -
پنجم فروردین ۳۷ ۱۰۹ ۲۰ چهار مورد فوت
ششم فروردین ۳۳ ۱۱۳ ۳۴ سه مورد فوت
هفتم فروردین ۳۹ ۱۱۷ ۳۰ یک مورد فوت
هشتم فروردین ۳۴ ۱۲۲ ۳۱ دو مورد فوت
نهم فروردین ۳۸ ۱۳۸ ۳۹ دو مورد فوت
دهم فروردین ۴۲ ۱۳۵ ۳۸ یک مورد فوت
یازدهم فروردین ۴۸ ۱۵۳ ۲۸ سه مورد فوت
دوازدهم فروردین ۲۳ ۱۴۳ ۲۶ دو مورد فوت
سیزدهم فروردین ۲۸ ۱۴۵ ۳۶ سه مورد فوت
چهاردهم فروردین ۲۵ ۱۲۷ ۳۴

یک مورد فوت

پانزدهم فروردین ۴۴ ۱۴۴ ۲۹ یک مورد فوت
شانزدهم فروردین ۴۶ ۱۵۱ ۲۹ سه مورد فوت
هفدهم فروردین ۴۱ ۱۵۱ ۳۹ یک مورد فوت
هجدهم فروردین ۳۵ ۱۶۴ ۴۳ -
نوزدهم فروردین ۳۳ ۱۶۵ ۴۱ سه مورد فوت
بیستم فروردین ۳۷ ۱۵۶ ۴۴ دو مورد فوت

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha