۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85078950
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۳۰ میلیارد ریال برای تجهیز مرکز سلول درمانی خراسان‌شمالی جذب شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: ۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز مرکز تولید محصولات ژن درمانی و سلول درمانی استان جذب شد.

دکتر جواد شاهین فر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مرکز تولید محصولات ژن درمانی و سلول درمانی(اتاق تمیز) در زمینه تحقیقات و درمان بیماران مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: همچنین این مرکز می تواند در حوزه درمان ناباروری و تحقیقات مربوط به آن مورد استفاده قرار گیرد.

شاهین فر تاکید کرد: برنامه جامعی برای خودکفایی در ایجاد فناوری‌های نوین حوزه علوم پزشکی خراسان شمالی در نظر گرفته شده است که تجهیز و بهره برداری از مرکز تولید محصولات ژن درمانی و سلول درمانی از شاخص ترین آنها است.

دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۱۷ رشته تحصیلی دارد که در هفت دانشکده آن زیر نظر ۱۹۲ عضو هیأت علمی تحصیل می‌کنند.

چهار مرکز رشد، ۱۳۰ شرکت فناور، ۳۱شرکت دانش بنیان در استان فعالیت می کنند.

خرید دستگاه سونوگرافی پیشرفته

وی با اشاره به تجهیز مرکز درمان ناباروری بجنورد به دستگاه سونوگرافی پیشرفته، گفت: این دستگاه به ارزش ۳۱ میلیارد ریال در راستای جوانی جمعیت و بهبود خدمات دهی به زوج های نابارور خریداری شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی یادآور شد: تجهیزات آی وی اف تنها مرکز درمان ناباروری استان بهمن ماه سال گذشته با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی و استانی خریداری شد تا دیگر زوج های نابارور نیازی برای مراجعه به سایر استان ها نداشته باشند.

شاهین فر افزود: این مرکز پیش از این خدمات ابتدایی و آی یو آی به زوجین نابارور ارایه می داد و مجهز به تجهیزات آی وی اف نبود.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در جلسه مورخ ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

خراسان شمالی در میزان ناباروری، جزو استان های با خطر متوسط قرار دارد، به گونه ای که نرخ باروری در استان ۲.۱ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha