هواشناسی کرمانشاه نسبت به ورود سامانه بارش قوی هشدار نارنجی صادر کرد

کرمانشاه - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش به نسبت سنگین باران و رعد و برق با احتمال تگرگ با ورود یک سامانه قوی بارشی از سه‌شنبه شب تا ظهر جمعه هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: سامانه ای قوی از اواخر روز سه شنبه تا ظهر جمعه، جو منطقه را تحت تاثیر قرار داده، بتدریج سبب بارندگی و وزش باد در سطح استان می شود که بارش ها در روز چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

«سعید قاسمی» افزود: برهمین اساس بارندگی نسبتاً سنگین، رعدوبرق با احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید در روزهای سه شنبه و چهار شنبه و نفوذ غبار عمدتاً به نواحی غربی پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه این سامانه کل استان بویژه نیمه غربی و نواحی شمالی را دربرمی گیرد یادآور شد: برهمین اساس رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمالاً سیلابی شدن مسیل ها و طغیان برخی رودخانه ها، کاهش دید و لغزندگی جاده ها، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی و احتمال لغو پروازها نیز پیش بینی می شود.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه نسبت به لایروبی و پاک سازی کانال ها، آب‌روها، راه های خروج آب ساختمان ها و دهانه پل ها، پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، کنترل حجم آب سدها، احتیاط در رانندگی، اجتناب از ترددهای غیرضرور و قرارگرفتن در فضاهای باز، مرتفع و مکان های مستعد برخورد صاعقه، عدم فعالیت کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها، آمادگی ناوگان حمل و نقل و راهداری‌ها، هشدار به موقع از طریق رسانه های محلی و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه کرد.

قاسمی تاکید کرد: بارش که در روز چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه و در نیمه غربی و نواحی شمالی استان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود که بارش در صبح جمعه و در نواحی سردسیر، ممکن است به شکل رگبار برف نیز مشاهده شود.

وی افزود: دمای هوا نیز از روز چهارشنبه تا شنبه هفته آینده روندی رو به کاهش می یابد که کاهش دما در روزهای جمعه و شنبه، بخصوص در نواحی سردسیر محسوس خواهد بود.

به گزارش ایرنا، هشدارهای هواشناسی دارای سه سطح زرد، نارنجی و قرمز است، زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند، این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند و از سوی دیگر مسوولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد رنگ دارد و در این نوع از هشدار پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود، هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسوول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha