وقف، ناعدالتی را از بین می‌برد/ کمک ۵۰ هزار میلیارد تومانی خیرین فارس به تامین سلامت

شیراز- ایرنا- استاندار فارس، توجه به مقوله وقف را از خواسته های اصلی و اساسی اسلام دانست و گفت: وقف می تواند به ریشه کنی فقر در جامعه اسلامی کمک کرده و ناعدالتی های اجتماعی را از بین ببرد.

به گزارش دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه دوشنبه در آیین گرامیداشت سالگرد درگذشت محمد نمازی در شیراز افزود: از زمان تشکیل مجمع خیرین تامین سلامت فارس، خیرین بزرگوار و نیک اندیش به ارزش امروز افزون بر ۵۰ هزار میلیارد تومان به مجموعه سلامت اهدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: الگوی ما در بدو تشکیل مجمع خیرین تامین سلامت، اقدامات خیرین در حوزه سلامت در گذشته از جمله بیمارستان نمازی بود که پس از مشاهده اثرات مثبت اقدامات این مجمع در استان و ارایه آن به شکل الگو در سطح ملی، شاهد تشکیل مجمع‌های مشابه در سایر استان‌های کشور نیز بودیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس بیان کرد: وقف یکی از فضایل اخلاقی و خداپسندانه است که که تاثیرات ماندگاری در جامعه به جای می گذارد.

وقف، ناعدالتی را از بین می‌برد/ کمک ۵۰ هزار میلیارد تومانی خیرین فارس به تامین سلامت

مرحوم محمد نمازی در سال ۱۲۷۵ در شیراز متولد شد و در طول دوران زندگی خود منشاء اقدامات و فعالیت های خیرخواهانه و عام المنفعه بسیار به ویژه در شهر شیراز بود که ساخت بیمارستان نمازی یکی از شاخص ترین این اقدامات است.

وی در بیستم فروردین ماه ۱۳۵۱ و در سن ۷۶ سالگی در بیمارستان نمازی که خود بنیانگذار آن بود درگذشت و در همین بیمارستان نیز به خاک سپرده شد.

ساخت بیمارستان نمازی در سال ۱۳۳۱ در باغی به مساحت ۲۵ هکتار و زیربنای هفت هزار و ۵۰۰ متر آغاز شد و در سال ۱۳۳۴ با ۳۰۰ تخت به بهره برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha