شهید صیاد شیرازی مظهر وحدت در نیروهای مسلح بود

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگ‌کننده هیات معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی گفت: شهید صیاد شیرازی تلاش بسیاری برای وحدت بین ارتش و سپاه انجام داد و خودش هم مظهر وحدت نیروهای مسلح بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ اسدالله حیدری روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت مقام شهدای ارتش، شهیدان سپهبد صیاد شیرازی و قرنی که در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد افزود: با وحدت در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس پیروز شدیم و امروز هم با وحدت و مدیریت صحیح می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم.

وی گفت: اعتقاد راسخ، شعار گویا و عمل به اعتقاد از مهمترین خصوصیات شهید صیاد شیرازی است و به خاطر دارا بودن همه خصایص فردی، اجتماعی و نظامی در دل‌ها نفوذ فوق العاده‌ای داشت.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس اضافه کرد: شهید صیاد شیرازی همان ابتدا که بالغ شد، اعتقاد به مبانی اسلام ناب محمدی و میهن‌دوستی را برای خود ترسیم کرد که تا آخر عمر به این هدف پایبند بود و همه اراده‌اش را برای عمل به آن به کار برد.

وی گفت: شهید صیاد شیرازی سال ۱۳۵۲ برای گذراندن دوره هواسنجی بالستیک به آمریکا اعزام شد و در بین ۱۵ کشور شرکت کننده در این دوره، نمره ممتاز و رتبه اول این دوره را کسب کرد.

سرتیپ حیدری یادآور شد: این شهید بزرگوار دوره رنجر و چتربازی را در سخت‌ترین شرایط با رتبه اول گذراند لذا در همان زمان حکومت سابق نیز هدف نهایی خود را دنبال می‌کرد.

وی افزود: یکی از فرماندهان رژیم سابق به دلیل ورزیدگی جسمی و روحی، لیاقت و شایستگی، صیاد شیرازی را به عنوان فرمانده یگان تشویق می‌کند و به ستوان یکم صیاد می‌گوید در چهره شما می‌بینم فرمانده آینده نیروی زمینی ارتش شوی اما چون هدف صیاد مشخص بود به مبارزه خود در جهت پیروزی انقلاب اسلامی ادامه و فعالیت‌های فراوانی انجام داد حتی در روزهای نزدیک به پیروزی انقلاب بازداشت شد.

همرزم شهید سپهبد صیاد شیرازی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۵ کتاب درخصوص این شهید والامقام نوشته شده است اظهار داشت: با مطالعه این کتاب‌ها می‌توان فهمید که شهید صیاد شیرازی به دنبال مقام نبود و هدفش خدمت بهتر به نظام اسلامی بود.

وی دینداری، ولایت‌مداری، صداقت، تعهد، تواضع، عملگرایی، قاطعیت توام با محبت، مردم‌داری و اخلاص را از جمله صفات بارز شهید صیاد شیرازی ذکر کرد و گفت: این شهید بزرگوار با تشکیل قرارگاه تاکتیکی و با همکاری ارتش و سپاه و بهره‌گیری از بالگردهای نیروی زمینی ارتش و هوانیروز زمینه شکست منافقین را در عملیات مرصاد فراهم کرد.

امیر حیدری با تاکید بر الگوگیری از شهدا ادامه داد: نیروهای ارتش و سپاه، شیعه و اهل سنت با وحدت کامل در خراسان جنوبی به مردم خدمت ارائه می‌کنند.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: شهید صیاد شیرازی ابرمردی بود که رفتار و کردارش مصداق بارز آیات کلام وحی است.

امیر جلیل شاطری با اشاره به اینکه شهید صیاد شیرازی در همه عمرش در راه خدا خدمت کرد، افزود: این شهید بزرگوار تلاش بسیار زیادی برای وحدت بین ارتش و سپاه انجام داد.

وی با اشاره به نقش شهید صیاد شیرازی در تثبیت انقلاب اسلامی عنوان کرد: شهید آمادگی رزمی خود را با تقوا درآمیخت و عشق و ایثار را در سنگر دلاوری، شجاعت، ولایتمداری و اخلاص آموخته بود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش با بیان اینکه اقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی ایران مدیون و مرهون خون شهداست گفت: با همت جوانان و نخبگان دوران دفاع مقدس، ایران اسلامی جزو هشت کشور برتر جهان از نظر قدرت نظامی است.

در این مراسم که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و قشرهای مختلف مردم نیز حضور داشتند، از خانواده‌های شهدا و جانبازان ارتش با اهدای لوح، تجلیل شد.

امیر سپهبد علی صیاد شیرازی ۲۱ فرودین سال ۱۳۷۸ به دست منافقین کوردل در تهران شهید شد و تشکیل هیات معارف جنگ یکی از اقدامات ماندگار وی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha