۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۴۷
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85079173
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پرداخت تسهیلات در مسیری غیر از اشتغال، تورم‌زاست

سنندج- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان گفت: پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال است و اگر در این مسیر هدایت نشود، تورم‌زا خواهد بود که مغایر با شعار مهار تورم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حامد قادرزاده روز دوشنبه در جلسه شورای اشتغال استان کردستان در سنندج اظهار کرد: تلاش برای دریافت تسهیلات بیشتر از سوی دستگاه ها ستودنی است ولی مساله اصلی تحقق اشتغال است.

وی افزود: برخی بانک ها هیچ پرداختی نداشته‌اند و این جای سوال دارد و با توجه به تمدید مهلت برای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶، این کار سریعتر انجام شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان یادآور شد: در صورت عدم پرداخت این تسهیلات در مهلت مقرر، اعتبار تخصیص یافته از استان گرفته خواهد شد.

قادرزاده با بیان اینکه متقاضیان حتما باید شرایط لازم را برای دریافت وام داشته باشند، ادامه داد: در سیاست کلی به دنبال این هستیم که مبالغ بصورت جمعی اختصاص یافته و در اقتصاد استان کارساز باشد.

وی بر لزوم توجه به جامعه فرهنگی در بحث پرداخت وام تاکید کرد و گفت: جامعه رسانه ای به لحاط مالی ضعیف است و باید تقویت شود ولی باید تسهیلات در جهت بهره‌وری باشد تا در بازپرداخت دچار مشکل نشوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان با بیان اینکه انتظار بالای اشتغال در حوزه رسانه میسر نیست، اضافه کرد: تکریم مراجعان از سوی بانکها الزامی است و برخورد نامناسب یک نفر نباید مجموع خدمات را زیر سوال ببرد.

قادرزاده افزود: بانکهای اقتصاد نوین، پاسارگارد، موسسه ملل، دی و بانک شهر به واسطه عدم پرداخت وام، تذکر گرفتند که در جلسه نیز حضور ندارند.

پرداخت تسهیلات غیر از مسیر اشتغال، تورم‌زا است


ایجاد بیش از ۲۱ هزار شغل در سال جاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان هم با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۴ هزار و ۲۱۶ نفر شغل در استان ایجاد شد، افزود: در سال ۱۴۰۱ سهم ایجاد فرصت شغلی استان ۳۳ هزار و ۵۱۳ نفر و میزان تحقق آن ۱۳۱ درصد بود.

فرزاد پیشکاری تعامل دستگاه ها و بانک ها با دبیرخانه اشتغال را سازنده عنوان کرد و گفت: برای امسال ۲۱ هزار و ۵۹۹ شغل پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه پنج درصد از تعهدات سال قبل مبنا قرار داده و تعهد دستگاههای اجرایی ابلاغ شده است، اضافه کرد: سهم امسال سنندج از اشتغال پیش بینی شده، چهار هزار و ۷۵۱ مورد، سقز ۲ هزار و ۲۵۴، قروه ۲ هزار و ۴۹۲، دیواندره هزار و ۲۰۰، بیجار هزار و ۶۱۲، مریوان ۲ هزار و ۳۳۷ مورد، بانه هزار و ۷۶۷ شغل، سروآباد هزار و ۳۰ مورد، بیجار هزار و ۶۱۲ شغل و کامیاران هزار و ۶۹۹ شغل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: سال گذشته ۷۸ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی جذب و ۶۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شد که امسال سه برابر این مبلغ در نظر گرفته شده است.

پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کردستان هم گفت: مانده اعتبار مشاغل خانگی پارسال به محض اعلام اعتبار سال جاری حذف می‌شود و لازم است بانکها در پرداخت تسریع کنند.

کمال حسینی با اشاره به تسهیلات تبصره ۱۶ که اواخر پارسال ابلاغ شد، اضافه کرد: به بانک ملت ۲۳۵ طرح با ۲۸۲ میلیارد ریال، بانک صادرات ۴۴۶ میلیارد ریال، بانک تجارت ۱۱۱ طرح با ۶۴ میلیارد ریال، رفاه ۱۰ طرح با ۱۰ میلیارد ریال، پست بانک ۲ طرح با ۲ میلیارد ریال و آینده ۳۴ طرح با ۳۸ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در مجموع سه هزار و ۷۰۶ طرح با ۲ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال اعتبار، از محل تبصره ۱۶ پرداخت شده است.

علی اشرف یوسفی قیاسی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان کردستان هم اظهار کرد: کمیته امداد و بنیاد برکت سال گذشته در بحث پرداخت تسهیلات، عملکرد مناسبی داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha