تقویت روابط اقتصادی چین و برزیل پس از استفاده از ارزهای ملی در تجارت

تهران -ایرنا - رئیس انجمن صنعت، تجارت و نوآوری برزیل در چین (براچم)، پیش از سفر لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل به چین گفت: چین و برزیل پس از استفاده از یوان به عنوان جایگزین دلار و یورو، شاهد تقویت در روابط اقتصادی و تجاری خواهند بود.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری گلوبال تایمز، هنری اسوالد، رئیس انجمن صنعت، تجارت و نوآوری برزیل در چین (براچم)، با بیان این مطلب افزود: استفاده از ارزهای ملی انتظارها را برای تعمیق همکاری‌های دو کشور افزایش خواهد داد.

این اظهارات پیش از سفر لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل، به چین مطرح می‌شود. انتظار می‌رود که سفر لولا انگیزه جدیدی به همکاری‌های دوجانبه وارد کند و اعتماد جامعه تجاری را بهبود بخشد.

از میان همه زمینه‌های ممکن برای تعمیق همکاری، تسویه ارزهای ملی از جمله مواردی است که به دلیل استفاده احتمالی از آن برای توسعه اقتصادی و تجاری و در عین حال کمک به بزرگترین کشور آمریکای لاتین برای کاهش خطرات ناشی از دلار آمریکا، بیشترین توجه را در رابطه با سفر لولا به پکن به خود جلب کرده است.

وزارت امور خارجه چین در ۱۰ فروردین اعلام کرد که چین و برزیل در اوایل سال جاری یادداشت تفاهمی برای ایجاد یک قرارداد تسویه یوان امضا کردند که برای ارتقای تجارت دوجانبه و تسهیل سرمایه‌گذاری مفید خواهد بود.

برزیل تنها کشوری در آمریکای لاتین است که بانکی در چین دارد و چندین بانک چینی در برزیل تاسیس شده اند. این موضوع به جایگزینی یوان چین به جای دلار آمریکا و یورو کمک می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha