سه هزار و ۶۷۳ نفر از فرهنگیان گلستان اطلاعات انتخاب معلم نمونه را ثبت کردند
نشست شورای آموزش و پرورش گلستان

گرگان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: سه هزار و ۶۷۳ نفر از جامعه فرهنگیان استان در سال تحصیلی جاری برای انتخاب معلم نمونه اطلاعات موردنیاز خود را از ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه سال ۱۴۰۱ وارد سامانه کردند.

به گزارش ایرنا، سیدرضا نظری عصر دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش گلستان، افزود: با بررسی مدارک این تعداد، یک‌هزار و ۲۱۷ نفر از فرهنگیان ثبت نام شده به مرحله استانی راه یافته که از سوی گروه ارزیاب، ۶۲ معلم نمونه تا ۲۵ فروردین ماه امسال معرفی خواهند شد.

به گفته وی از این تعداد، ۲۲ نفر در مقطع ابتدایی،۲۰ نفر در مقطع متوسطه اول و ۲۰ نفر در مقطع متوسطه دوم به عنوان معلم نمونه استان انتخاب خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان، نواختن زنگ سپاس معلم، دیدار معلمان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان، برپایی رقابت‌های ورزشی، دیدار با خانواده معظم ایثارگران فرهنگی، برپایی مراسم استانی تجلیل از معلمان نمونه را از مهمترین ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده گرامیداشت مقام شامخ معلم در اردیبهشت ماه سالجاری برشمرد.

وی یادآور شد: در استان گلستان کار تعلیم و تربیت ۴۰۲ هزار دانش آموز برعهده ۲۵ هزار فرهنگی است.

لزوم همکاری دستگاه‌ها در برگزاری آزمون نهایی
نظری با اشاره به اینکه فرصت اندکی تا زمان برگزاری آزمون امتحانات نهایی دانش آموزان استان داریم، افزود: برای برگزاری این رویداد و نقش موثر آن در موفقیت دانش آموزان استان برای رقابت در کنکور سراسری، همکاری دستگاه‌های مرتبط استانی را بیشتر می‌طلبد.

وی بیان کرد: امسال در محاسبه قبولی کنکور ۴۰ درصد به معدل دانش آموز اختصاص داده شده است.

مطابق داده‌های آماری مسوولان آموزش و پرورش گلستان، امسال ۳۰ هزار نفر واجد شرایط شرکت در کنکور سراسری در این استان برآورد می‌شود.

تدارک اسکان ۱۰۰ هزار فرهنگی در تابستان
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: این اداره کل اسکان ۱۰۰ هزار فرهنگی را در تعطیلات تابستان امسال تدارک دیده است.

وی ادامه داد: در تعطیلات نوروز امسال (۲۴ اسفندماه سال ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین سال ۱۴۰۲) ۵۲ هزار و ۵۵۸ فرهنگی از طرح اسکان این اداره‌کل استفاده کردند که نسبت به مدت مشابه ساب قبل حدود ۲۵ درصد رشد دارد.

به گفته نظری، امسال آموزش و پرورش گلستان ۱۶۶ مدرسه با هزار و ۲۱۲ کلاس را برای ستاد اسکان نوروزی استان فعال کرده بود.

سه هزار و ۶۷۳ نفر از فرهنگیان گلستان اطلاعات انتخاب معلم نمونه را ثبت کردند



مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان هم با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت دستگاه‌های استان در تجلیل از مقام شامخ معلم در استان، گفت: پیشنهاد می‌شود در قدردانی از زحمات این قشر، سرود فاخر در وصف آن تولید شود که این اداره کل آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.

فرهاد سمیعی، قول پیگیری مقدمات حمایت استانی در برگزاری هر چه بهتر آزمون امتحانات نهایی دانش آموزان استان برای موفقیت در کنکور سراسری را داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha