۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۵۴
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85079352
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شبکه توزیع دلالی موجب افزایش نجومی و غیر واقعی قیمت‌ها شده است

ایلام- ایرنا- قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور وجود شبکه‌های دلالان در حوزه توزیع کالا را عاملی مهم در ضربه زدن به اقتصاد کشور دانست و افزود: وجود شبکه‌های دلالی و واسطه‌ها موجب افزایش نجومی و غیر واقعی قیمت‌ها و آشفتگی بازار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد رحمانیان روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه روسای جدید و قدیم بازرسی کل استان ایلام تاکید کرد: شناسایی شکل گیری ساختار فسادزا و پیشگیری از این ساختارها در دستگاه‌های اداری و غیر اداری در کاهش چشمگیر تخلفات موثر است.

وی ادامه داد: وجود رویکرد زیربنایی در شفاف سازی عملکردهای دستگاه‌ها بر بهبود سلامت نظام اداری ادارات و بخش خصوصی تاثیرگذار است و بدون شک ضعف در شفافیت دستگاه‌های دولتی خصوصی و مالکیتی فسادزا می‌شود.

به گفته قائم مقام بازرسی کل کشور؛ ایجاد سامانه ها و بسترهای الکترونیکی و هوشمندسازی فرآیندهای عملکردی دستگاه های دولتی و غیر دولتی از جمله گردش کار، اقدام های فسادزا و تخلف آفرین، مناقصه، مزایده و هرگونه فعالیت‌های مالی دیگر را شفاف سازی می‌کند و موجب کاهش مراجعه مردم به دستگاه‌ها می‌شود.

وی بیان کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ و در ماده ۱۰ قانون بودجه سالجاری به صراحت دسترسی بازرسان و ناظران سازمان بازرسی به سامانه های الکترونیکی دستگاه ها به عنوان یک تکلیف برای ادارات بیان شده است و مدیران دستگاه ها باید ساختارهای فسادزا را در بدنه دستگاه متبوع خود به عنوان یک تکلیف و در راستای ارتقای سلامت نظام اداری، مطالبه مردمی و دغدغه رهبر معظم انقلاب شناسایی و حذف کنند.

رحمانیان با اشاره به اینکه تعهد و تخصص مدیران و کارگزاران دستگاه‌های دولتی و غیردولتی باید توامان و در کنار هم باشد، یادآور شد: حاکمیت اجرای قانون در سطح جامعه و آشنایی و التزام مردم و مسوولان به قانون و پایبندی به اجرای آن کشور را به سمت بالندگی و شکوفایی بیشتر سوق می‌دهد.

وی تاکید کرد: سامانه ۱۰۶ آماده دریافت، ثبت و پیگیری گزارشات مردمی از تخلفات و پل ارتباطی مردم با بازرسی است.

قائم مقام بازرسی کل کشور در مورد شعار سال جدید هم تاکید کرد: تحقق جامع این شعار باعث بهبود رفاه معیشتی مردم، افزایش تولید، کاهش بیکاری و رونق اقتصادی و توفیق کشور در همه حوزه‌های داخلی و تقویت امنیت و اقتدار کشور در بُعد خارجی می شود و اولویت همه دستگاه ها با توجه به دستور صریح رهبر معظم انقلاب تلاش برای تحقق شعار امسال باشد.

وی در خصوص راه‌اندازی مجدد کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل هم از بانک های عامل خواست اجراییه‌های این بانکها موجب تعطیلی واحدها و خاموش شدن چرخه تولید نشود.

رحمانیان اظهارداشت: تولید باید برای بازار جذاب و نوآورانه باشد و شرکت‌های دانش بنیان و فن آور ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد کالاها و تولیدات نوین هستند و در سالجاری و همسو با شعار سال دستگاه‌ها برای مولد سازی منابع و نقشه های راه را برای افزایش تولید ترسیم کنند.

وی یادآور شد: پارسال در راستای شعار سال و همسو با وظایف ذاتی نظارتی سازمان بازرسی کل کشور، جلوگیری از تعطیلی ۲۳۰ واحد، افزایش تولید در ۲۵۵ واحد و تسریع در اخذ مجوز برای ۴۰۵ واحد انجام گرفت.

رحمانیان در مورد پیمان سپاری ها افزود: سال گذشته بیش ۲۳۰ میلیارد تومان، چهار میلیون دلار و ۱۴ میلیون یورو صورت وضعیت های پیمانکاری اصلاح و منجر به کاهش برخی هزینه ها نیز شد.

وی ادامه داد: در حوزه جلوگیری از تضییع اموال و حقوق دولتی بیش هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، ۱۰ میلیون دلار و ۱۱۸ میلیون یورو و در بخش شناسایی و فرار مالیاتی همچنین با احتساب شناسایی بیش از ۳۲ هزار فرار مالیاتی و در مورد وصول فرار مالیاتی ۱۴ هزار فرار مالیاتی وصول شد.

وی یادآور شد: در بخش پیمان سپاری و رفع تعهدات ارزی برای افرادی که تسهیلات ارزی را دریافت اما به تعهدات خود عمل نکرده بودند پنج میلیون و ۴۵۱ هزار ۴۳۴ هزار یورو، چهار میلیون و ۲۴۵ هزار و ۷۰۰ درهم و۲۱ میلیون یوان به خزانه دولت واریز شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین مهدی اصلانی کرچی جای خود را به مالک روشنی داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha