کشاورزان و دامداران تدابیر لازم را برای مقابله با خسارات احتمالی بارش باران بیاندیشند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به موج بارشی جدید در روز چهارشنبه در استان نسبت به مخاطرات بخش کشاورزی و دامداری هشدار داد و گفت: از همه کشاورزان و دامداران می‌خواهیم تمهیدات لازم را در زمینه مقابله با خسارات احتمالی ناشی از بارش باران بیاندیشند.

«افشین یگانه» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی و براساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی که حاکی از گذر موج ناپایدار و بارش های نیمه سنگین و وزش باد و رگبار می باشد که به موجب آن آبگرفتگی در مزارع کشاورزی و رخداد خسارت به محصولات کشاورزی مورد انتظار است.

این مسئول به توصیه های جهاد کشاورزی به کشاورزان و دامداران نیز اشاره کرد و گفت: زنبورداران استان ضمن عایق بندی و محافظت از کندوها، از استقرار آن در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

او همچنین بر مصرف کود سرک یا ازته قبل از شروع بارش ها در مزارع، عدم انجام آبیاری، محلول پاشی و سم پاشی، بسته نگه داشتن دریچه گلخانه ها هنگام بارش، خودداری عشایر و دامداران از استقرار در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف، انتقال دام از واحدهای فرسوده و مستهلک از سوی باغداران، کشاورزان و دامداران استان تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه نیز همچنین به پرورش دهندگان ماهی استان هم توصیه کرد ضمن بازدید منظم از استخرهای پرورش ماهی، پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه‌های آب ورودی و خروجی، جهت جلوگیری از ورود سیلاب و آب گل آلود به استخرها و خسارت‌های ناشی از آن را جدی بگیرند.

وی تاکید کرد: اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمانشاه و شهرستان ها باید ضمن آگاهی از وضعیت جوی اعلام شده، آمادگی لازم را به منظور فراهم نمودن تمهیدات مورد نیاز از جمله اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه های محلی، رعایت نکات ایمنی و بهداشتی (در صورت نیاز) به عمل آورند.

یگانه در خاتمه بیان داشت: همچنین همکاری با نیروهای امدادی ، راهداری، امور حمل و نقل جاده ای ، پلیس راهور و عوامل مردمی استان در این خصوص مورد انتظار و الزام خواهد بود.

به گزارش ایرنا، بنابر اعلام هواشناسی سامانه‌ای ناپایدار از اواخر روز سه‌شنبه تا ظهر جمعه، جو منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به تدریج سبب بارش نسبتاً سنگین باران همراه با وزش باد نسبتاً شدید، رعدوبرق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha