رایزن اسبق ایران در تونس: قرآن پل پیونددهنده و نقطه آغاز گفتمان اسلامی جهانی است 

تهران- ایرنا- رایزن سابق فرهنگی ایران در تونس و سنگال با تاکید بر ترویج مفاهیم قرآنی در کشورهای اسلامی و حتی جهان گفت: قرآن کریم پل پیوند دهنده کشورهای مسلمان و اساس گفتمان میان ملت‌ها و دولت‌ها در میان کشورهای مسلمان و دیگر کشورهای جهان است.

سیدحسن عصمتی در حاشیه سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به خبرنگار ایرنا افزود: دیپلماسی قرآنی از نظر علمی به معنای درک قرآنی روابط بین‌الملل و از نظر کاربردی به معنای اولویت دادن به فعالیت‌های قرآنی در روابط فرهنگی و بین‌المللی است.

وی اظهار داشت: قرآن با توجه به محبوبیت جهانی که دارد از یک سو به عنوان کتاب مقدس برای تمام بشریت در طول تاریخ که همواره مورد احترام بوده و از سوی دیگر از جهت جایگاه مهمی که در جهان اسلام به عنوان اساس و پایه تمدن اسلامی دارد، به عنوان پایه علوم اسلامی می‌تواند نقش خیلی مهمی در توسعه و تقویت روابط فرهنگی درون جهان اسلام و برون از آن داشته باشد.

کارشناس امور قرآنی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: در جهان اسلامی تکلیف معلوم است و همه دوستداران قرآن هستند ولی در خارج از جهان اسلام در گفت و گوی ادیان و گفت و گوهای فرهنگی قرآن کریم بسیار می‌تواند به بشریت و در راس همه اینها توسعه روابط کشورهای مسلمان جهان با ایران اسلامی کمک کند.

رایزن اسبق ایران در تونس: قرآن پل پیونددهنده و نقطه آغاز گفتمان اسلامی جهانی است 

وی که سه دهه است در زمینه فرهنگی در عرصه بین‌المللی فعالیت دارد درباره تاثیرگذاری قرآن در روابط کشورها تصریح کرد قرآن کریم مملو از مفاهیم نابی است که کشورها با عمل به خواسته‌های این کتاب الهی می‌توانند در سایه نور معنویت پله‌های ترقی را بپیمایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha