۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۰۳
کد خبر: 85079543
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار نارنجی هواشناسی درباره نفوذ سامانه بارشی در استان اردبیل

اردبیل - ایرنا - اداره‌ کل هواشناسی استان اردبیل در خصوص حاکمیت جریانات جنوبی و نفوذ سامانه بارشی در مناطق مرکزی و جنوبی این استان و شهرستان گرمی مغان از اواخر وقت سه‌شنبه ۲۲ فروردین تا عصر جمعه ۲۵ فروردین هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایرنا ، بر این اساس، وزش بادهای نسبتا شدید تا شدید، بارش باران در بیشتر ساعات به‌ صورت رگبار و رعد و برق ، بارش تگرگ در مناطق مستعد به‌ ویژه کوهپایه‌ها و ارتفاعات و کاهش دمای هوا و بارش برف در ارتفاعات مناطق یاد شده انتظار می‌رود.

رخداد گرد و خاک ، آسیب به تجهیزات شهری و برون‌ شهری ، خسارت به سازه‌های موقتی و گلخانه‌ها ، اختلال در عملیات پروازی فرودگاه اردبیل به‌ دلیل رخداد باد جانبی، آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق جنوبی و برخی از مناطق مرکزی استان و سیلابی شدن رودخانه‌ها از آثار این سامانه جوی پیش‌بینی می‌شود.

توقف انجام عملیات عمرانی و ساختمانی در فضای باز، تقویت و محافظت از سازه‌های موقتی و آسیب‌پذیر در برابر باد، اجتناب از توقف در زیر ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان خشک، اجتناب از توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتیاط در انجام فعالیت‌های کوهنوردی از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان اردبیل ، از اواخر وقت پنجشنبه تا صبح روز شنبه (۲۶ فروردین) شاهد کاهش محسوس دمای ماکزیمم در استان خواهیم بود. به دلیل کاهش نسبی دمای هوا بارش در ارتفاعات بصورت برف خواهد بود. لذا توجه به هشدار هواشناسی استان (سطح نارنجی - شماره ۴) اردبیل تاکید می‌گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha