۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۴۶
کد خبر: 85079556
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقدمات راه اندازی شرکت تعاونی فراگیر در استان یزد فراهم شده است

یزد- ایرنا - رییس کمیته اقتصادی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی یزد(شانا) با بیان اینکه مقدمات راه اندازی شرکت تعاونی فراگیر در استان فراهم شده است گفت: فعالیت‌های این شرکت در حوزه هایی که طراحی شده است ظرف ۱۰ سال آینده فقر را در استان ریشه کن می کند.

به گزارش روزسه شنبه روابط عمومی کمیته اقتصادی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان یزد، محمدرضا صادقی با بیان اینکه باید در فعالیت های اقتصادی حفظ منافع استان و نفع مردم را در نظر داشت افزود: اکنون شرکت تعاونی به طور رسمی ثبت شده و سهامداران نیز آورده خود را ارائه کردند و بزودی پذیره نویسی سهام برای هر کدملی مردم استان آغاز می شود.

وی با تاکید بر اینکه یزد ظرفیت های زیادی در زمینه اقتصادی دارد و می تون با استفاده از این ظرفیت ها وضعیت اقتصادی مردم را بهبود بخشید، خاطرنشان کرد: نباید سرمایه های استان برای عده خاصی باشد بلکه باید جمعیت بزرگی از مردم استان و حتی جمعیتی که زیرپوشش نهادهای حمایتی هستند، نیز از مزایای آن بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه سازماندهی نخبگان اقتصادی استان در قالب یک کمیته دنبال می شود، افزود: شانا باید جمعیت انبوه را پای کار بیاورد و در خصوص مسائل اقتصادی کشور هم اظهار نظر داشته باشد.

صادقی سیاست توسعه استان در گذشته را بدون نقشه راه و اشتباه ارزیابی کرد و گفت: نقشه راه توسعه استان مطلوب ترسیم نشده و مشکلات عدیده ای را امروز در بخش های مختلف به وجود آورده است.

مقدمات راه اندازی شرکت تعاونی فراگیر در استان یزد فراهم شده است

وی با ابراز تاسف از عدم توجه به ایجاد صنایع تکمیلی و دانش بنیان در استان یزد طی سال های گذشته، اضافه کرد: اقلیم جغرافیایی استان یزد شرایط خاص خود را می طلبد و تا وقتی سیاست گذاری درستی به سمت توسعه نداشته باشیم و مبنای سرمایه گذاری را بدون مطالعه و کار پژوهشی و ددر نظر گرفتن شاخص ها، پارامترها و ویژگی های جغرافیایی قرار دهیم، دچار مشکل خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه امروز استان یزد با ۲ معضل مهاجرپذیری کارگران ساده با فرهنگ های مختلف و مهاجرفرستی نخبگان و دانش آموختگان دانشگاهی مواجه است، تصریح کرد: در بخش اول ظرفیت استان تکمیل است ولی برای حفظ نخبگان باید اولویت خود را بر راه اندازی شرکت های دانش بنیان و صنایع پاک قرار داد.

رییس کمیته اقتصادی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با ابراز نگرانی از وضعیت آینده استان یزد ادامه داد: یزد پیشینه و گذشته ارزشمند و معتبری دارد که با این وضعیت توسعه و مهاجرپذیری که دیده می شود، آینده یزد نگران کننده است.

شرکت تعاونی فراگیر ملی نوعی تعاونی متعارف است که برای فقر زدایی از سه دهه از سه دهک پائین درآمدی تشکیل می‌شود و عضویت سایر افراد در این تعاونی آزاد است ولی در بدو تشکیل حداقل ۷۰درصد اعضای آن باید از سه دهک پائین درآمدی باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha