۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۲۴
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85079605
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عشایر شمال خوزستان از قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند

دزفول-ایرنا- امور عشایر شهرهای شمالی استان خوزستان روز سه شنبه طی اطلاعیه‌هایی از عشایر خواست از قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، اداره‌های امور عشایر دزفول و شوش روز سه شنبه در این اطلاعیه اعلام کرد: با توجه به هشدار سطح قرمز هواشناسی از عشایر مناطق مختلف شهرستان دزفول تقاضا می‌شود ضمن رعایت نکات ایمنی از قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها، رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها خودداری کنند.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی و احتمال بارش شدید باران و جاری شدن سیل از امروز تا پایان هفته جاری، عشایر همجوار با رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی شهرستان دزفول جوانب احتیاط را در تردد و جابجایی دام‌های خود رعایت کنند.

براساس این اطلاعیه، عشایر و مرتع‌داران باید تا پایان اعلام وضعیت هشدار در مسیر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و جویبارها قرار نگیرند و برای جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از هرگونه جابجایی خودداری کنند.

طبق اعلام هواشناسی خوزستان، آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی و ذوب شدن برف ارتفاعات از اواخر روز چهارشنبه تا اواخر روز پنجشنبه پیش بینی شده است.

بارش بیش از ۱۰۰ میلیمتر باران، تگرگ، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد پیش بینی شده است.

به دنبال پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارندگی، دبی رودخانه دز نیز به ۷۰۰ مترمکعب بر ثانیه افزایش یافته و از شهروندان تقاضا شده از قرارگرفتن در بستر و ساحل رودخانه خودداری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha