۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85079662
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گلستان نیازمند شهرک دانش بنیان است

گرگان - ایرنا - رییس کل دادگستری گلستان برای ایجاد شهرک دانش‌بنیان به‌عنوان مهم‌ترین خواسته فعالان بخش دانش‌بنیان در فراهم‌شدن مکان مناسب استقرار این شرکت‌ها قول پیگیری داد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی در جمع فعالان جوان بخش دانش بنیان استان، افزود: توسعه شرکت‌های دانش بنیان در استان نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله فضای مناسب برای فعالیت است.

وی یادآور شد: برخی دستگاه های اجرایی استان زمین‌ بدون استفاده در اختیار دارند و در نشستی که با مدیران دستگاه های اجرایی و اقتصادی استان خواهیم داشت واگذاری این زمین‌ها به منظور ایجاد شهرک دانش بنیان پیگیری خواهد شد.

آسیابی گفت: براساس مصوبه های سال قبل قرار بود، شرکت شهرک‌های صنعتی، زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی را پس از خلع ید، با اولویت شرکت‌های دانش بنیان به سرمایه‌گذاران واگذار کنند که بار دیگر بر اجرای آن تاکید می شود.

گلستان نیازمند شهرک دانش بنیان است

وی با اشاره به این که تنها راه افزایش سرانه درآمد مردم استان کمک به توسعه، تولید و سرمایه‌گذاری دراین خطه است، افزود: تا زمانی که مسوولان اجرایی نپذیرند که در امر توسعه استان و حمایت از بخش خصوصی با مشکلات اساسی مواجه هستیم، نمی توان برای رفع موانع تولید و جذب سرمایه‌گذار و حفظ فعالان اقتصادی استان موفق عمل کرد.

به گفته وی در نشست سه جانبه با حضور نمایندگان سه قوه در استان مشکلات طرح شده از سوی فعالان بخش دانش بنیان استان پیگیری خواهد شد.

مهدی غفاری رئیس پارک علم و فناوری گلستان در این نشست با قدردانی از تلاش دادگستری استان برای کمک به گره گشایی از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان استان، گفت: در نشست های قبلی با پیگیری دادگستری بخشی از مصوبه ها به نتیجه رسیده و برای سایر مصوبه‌های بر زمین مانده هم مسوولان قضایی و اداره کل بازرسی استان پیگیر علت اجرانشدن آن از سوی ادارات مربوطه هستند.

گلستان ۸۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha