۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85079693
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحلیلگر صهیونیست: از همه چیز خسته‌ایم و تاوان می‌دهیم؛ ترس و بی‌عدالتی بر ما حکفرماست

تهران-ایرنا- یک نویسنده و تحلیلگر صهیونیست، رژیم صهیونیستی را "ویران شده" توصیف کرد و با اشاره به شکاف طبقاتی و تبعیض بین صهیونیستهای سکولار و افراطگرایان دینی ارتدوکس و ترس آنها از مقاومت فلسطین نوشت که زندگی در سرزمین های اشغالی بسیار خسته کننده شده و تا کجا باید تاوان بدهیم.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «روگل الفر» نویسنده و تحلیلگر صهیونیست در مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت: عملیات‌ها (ضد صهیونیستی) وحشتناک هستند. ما از ترس خسته شده ایم. اسرائیلی ها با ترس در خیابان‌ها می دوند. هر لحظه امکان وقوع عملیات (ضد صهیونیستی) وجود دارد. آنچه اتفاق می‌افتد به طرز وحشتناکی ناراحت کننده است.

وی افزود: ما خود را به طور خودکار توجیه می کنیم که وضعیت خوب خواهد شد. اما آیا واقعا خوب خواهد شد؟!

این تحلیلگر صهیونیست نوشت که رژیم صهیونیستی، یک رژیم "ویران شده و خشن است که درحال فرسایش بوده و ساکنان خود را عذاب می‌دهد".

وی افزود: بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر) خسته کننده است. او حدود ۳۰ سال است که ما را خسته کرده و عذاب می دهد. او مثل ماشینی است که از حرکت نمی‌ایستد. این عذاب بویژه برای برای مخالفانش است. ما از دیدن و شنیدن سخنانش خسته شده ایم، چقدر انرژی نیاز داریم تا یک روز دیگر را با او پشت سر بگذاریم؟

الفر ادامه داد: ما از فجایعی که نتانیاهو به بار می آورد، خسته شده ایم. ما از توئیت‌های او، از تهدیداتش و از دیوانگی او خسته شده ایم. به نظر می‌رسد که او همیشه برای ادامه دادن به این شیوه برای سال‌ها انرژی دارد. ما از کودتای نظام‌مند و از روزمرگی خسته شده ایم. از سخت کار کردن برای تامین هزینه زندگی حریدی ها (افراطیان دینی ارتدوکس) خسته شده ایم.

تحلیلگر اسرائیلی: از همه چیز خسته‌ایم و تاوان می‌دهیم؛ ترس و بی‌عدالتی بر ما حکفرماست

شکاف و تبعیض بین صهیونیستهای سکولار و ارتدوکس های حریدی هر روز درحال گسترش است. درحالی که قدرت در آغاز تاسیس رژیم جعلی اسرائیل در دست سکولارهای چپگرا بود اما هرچه از عمر این رژیم جعلی گذشت، قدرت در دست راستگراهای سکولار و افراط گرایان ارتدوکس قرار گرفت و این ارتدوکس ها در نهادهای ثروت رژیم صهیونیستی نفوذ زیادی پیدا کردند و توانستند اکثریت منابع را برای خود و پایگاه خاص خودشان تخصیص دهند. درحالی که ارتدوکس های حریدی کار نمی کنند و خدمت وظیفه ندارند و تنها به عبادت می پردازند، از نهادهای رسمی رژیم صهیونیستی کمک هزینه زندگی و امتیازات زیادی دریافت می کنند و از همین رو میزان زاد و ولد نیز در بین آنها زیاد است؛ سکولارها از این منابع و کمک ها بی بهره هستند. همین امر نیز صدای سکولارها را درآورده و آنها در تظاهرات های خود خواهان پایان دادن به این تبعیض هستند و می گویند که کار می کنند و به نهادهای رسمی مالیات می دهند اما پول این مالیات ها به جیب های حریدی ها می رود.

الفر گفت: آن‌ها (ارتدوکس های حریدی) در زمانی که ما (جمعیت) در حال کاهش هستیم، در حال افزایش هستند. آن‌ها در کیف پول ما دست می برند و از گفتن اینکه چگونه زندگی خود را اداره کنیم، خودداری می‌کنند. ما مدتها است به دنبال حفظ حداقل حقوقمان هستیم، زندگی به این صورت خسته کننده است.

تحلیلگر اسرائیلی: از همه چیز خسته‌ایم و تاوان می‌دهیم؛ ترس و بی‌عدالتی بر ما حکفرماست

این نویسنده صهیونیست سپس به ترس، خستگی و ناامیدی در سایه تهدید همیشکی مقاومت فلسطین سخن گفت و تصریح کرد که از موشک‌ها و آژیرهای خطر و انفجارها خسته کننده ایم و آن‌ها در آسمان و خیابان‌ها ما را خسته کرده اند.

وی همچین از زندگی در سایه ترس از تهدیدات حزب الله لبنان گفت و افزود: صدها هزار موشک به دنبال فرصتی برای فرود آمدن بر سر ما هستند.

الفر نوشت: ما از هزینه‌های سنگین زندگی خسته شده ایم، از کار سخت که در پایان آن پول بسیار کمی در دستان ما می‌ماند، خسته شده ایم.

این تحلیلگر صهیونیست افزود: از اینکه کابینه به ما خدمت نمی‌کند بلکه ما را می‌ترساند، خسته شده ایم. خسته از سوء استفاده، خسته از شلوغی، خسته از سر و صدای ساخت و ساز و خسته از اعیادی هستیم که باعث شلوغی مکرر می‌شود. ما خسته از اعیاد نژادپرستانه هستیم. اینها ما را از کودکی خسته کرده است.

وی اضافه کرد: ویرانی ما را خسته کرده است و ما در محاصره آن هستیم... شّر اسرائیلی پایان خواهد یافت. زندگی روی لبه شمشیر و افتادن بر روی آن خسته کننده است.

تحلیلگر اسرائیلی: از همه چیز خسته‌ایم و تاوان می‌دهیم؛ ترس و بی‌عدالتی بر ما حکفرماست

این نویسنده صهیونیست در پایان با اشاره به پاسخ مبارزان و جوانان فلسطینی به افزایش حملات رژیم صهیونیستی به همه فلسطینی‌ها به ویژه در شهر قدس اشغالی و مسجد الاقصی افزود که جوانان فلسطینی در روزهای گذشته عملیات‌های متعددی را در این منطقه انجام دادند که نشان دهنده شکست امنیتی، اطلاعاتی و نظامی اسرائیل در مقابله با عملیات فلسطینی‌ها است که برخی از آن‌ها در قلب بیشتر شهرهای سرزمین های اشغالی (تل آویو) انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha