محفل انس با قرآن در یادمان شهدای گمنام بخش مرزی سومار قصرشیرین برگزار شد

قصرشیرین - ایرنا - به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان و ایام شهادت حضرت علی (ع)، محفل انس با قرآن کریم روز سه‌شنبه با حضور جمعی از مسوولان و نیروهای نظامی در محل یادمان شهدای گمنام بخش مرزی سومار از توابع شهرستان قصرشیرین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه قصرشیرین در حاشیه این محفل نورانی با تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) و آرزوی بهره گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان گفت: قرآن کریم نجات بخش بشریت است از این رو باید همگی آمر و عامل به قرآن باشیم.

حجت الاسلام «صادق صالحی» افزود: در دنیا ۲ جبهه حق و باطل یعنی ایمان و اسلام با کفر در حال جدال هستند و این ایمان و اسلام است که پیروز نهایی است و جلوه گری می کند.

وی اظهار کرد: انسان خداشناس و خداباور در روز قیامت خداوند او را طوری محشور می کند که باعث حسرت منافقان و کفار می شود از این رو باید تا در دنیا هستیم و فرصت داریم بتوانیم از برکات قرآن کریم و تقویت نور ایمان در خود بهره بگیریم.

امام جمعه قصرشیرین در ادامه گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با اجرای احکام الهی و نور قرآن در دنیا می درخشد و دشمن از الگو شدن کشور ما برای تمام ملت های جهان می هراسد از این رو به دنبال ایجاد جنگ ترکیبی برای کشور ما است که نیاز است همگی هوشیار و بیدار باشیم.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: مرزداران فرهنگی باید هوشیار باشند و اجازه ندهند که دشمن اختلالی در نظام اسلامی ایجاد کند و تمامی سرمداران کفر در دنیا بدانند که با حمایت ملت بصیر ایران و رهبری های رهبر معظم انقلاب اسلامی نمی توانند هیچ مشکلی برای نام ما ایجاد کنند.

وی گفت: امروز اسرائیل به دست خود در حال نابودی خود است و این مصداق فرموده خداوند در قرآن کریم است که ظلم و کفر ماندنی نیست.

هرچه داریم به برکت شهدا است

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه قصرشیرین نیز با تسلیت ایام شهادت حضرت علی و آرزوی بهره گیری از فضایل لیالی قدر، گفت: این مراسم روحانی در یکی از دورترین شهرستان برگزار شده که مطهر به خون شهدا است و ما هرچه داریم به برکت شهدا است.

سرهنگ پایدار «معارف الفتی» افزود: امروز شاهدیم دشمن جنگ ترکیبی را راه انداخته و قصد نابودی کشورمان را دارد که به امید خدا و رهبری های رهبر معظم انقلاب اسلامی و با حضور ملت فهیم و بصیر نتوانسته کاری از پیش ببرد و امروز همه وظیفه داریم در راستای جهاد تبیین تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: قرآن بهترین راهنمای زندگی بشر و تضمین کننده سعادت دنیوی و اخروی است که عمل به دستورات این معجزه الهی می تواند ضامن موفقیت انسان در تمام لحظات زندگی دنیوی و آخرت او باشد.

در این محفل معنوی که امام جمعه، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین و برخی مسوولان محلی و نیروهای نظامی و مرزبانی حضور داشتند، چند تن از قاریان برجسته به تلاوت آیاتی از قرآن مجید پرداختند.

همچنین پیش از برگزاری این مراسم معنوی، مزار شهدای گمنام قصرشیرین غبارروبی شد و شرکت کنندگان در این مراسم با روح بلند شهدا ادای احترام کردند.

شهرستان مرزی قصرشیرین با۲ بخش مرکزی و سومار بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

بخش سومار در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است و با عراق ۸۶ کیلومتر مرز دارد. این بخش دارای ۲ شهر سومار و نفت شهر و ۱۳ روستا است.

بازارچه سومار در فاصله پنج کیلومتری شهر قرار دارد و فاصله این شهر با گیلانغرب ۶۷ کیلومتر است که در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک ترین شهر به سومار، شهر مندلی از توابع فرمانداری بلدروز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha