۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۵۵
کد خبر: 85079722
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

خانواده شهدای مدافع حرم و امنیت در محله شاد آباد تجلیل شدند

شهرری- ایرنا- یادواره شهدای مدافع حرم وامنیت در ایام ماه مبارک رمضان و شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) ، با حضور خانواده معظم شهدا و همرزمان محافظان شهیدحاج قاسم سلیمانی در محله شادآباد برگزار و از این عزیزان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در ایام ماه مبارک رمضان و شهادت مولای متقیان امیرالمومنین (ع) در محله شادآباد ، هم محله ای ها و دوستان شهید هادی طارمی محافظ شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی در مسجد صاحب الزمان عج ( پایگاه شهید جعفر عزیزی) با دعوت از خانواده های شهدا و مردم شهید پرور در جوار شهید گمنام بار دیگر برآن شدند محفلی عاشقانه شکل بگیرد تا دوباره عطر نام شهدا در محله شان یاد عزیزان گلگون کفن را در دل و جان شهروندان تازه کند.

یادواره شهدا نقش موثری در روشنگری بصیرت افزایی و دشمن شناسی جامعه دارد و زمینه آشنایی جوانان و نسل جوان را با افکار شهدا و اهداف آن ها فراهم می کند باید تلاش شود سبک زندگی شهدا تبیین شود زیرا دشمنان ایران به دنبال تبدیل کردن ارزش های ما به ضد ارزش هستند لذا از ترویج فرهنگ شهدا ناراحتند چون فرهنگ شهدا نشات گرفته از فرهنگ عاشورا است و ما موظف هستیم با برگزاری یادواره های شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان انتقال دهیم.

مقام معظم رهبری هم در این زمینه می‌فرمایند «فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا از خود شهادت کمتر نیست»

بزرگداشت و یادواره شهدا به منظور مرور خاطرات گذشته نیست بلکه برای تربیت نسل‌های آینده است. ترویج مکتب شهادت با برگزاری یادواره‌های شهدا ضروری است و ارزش‌های اسلامی را به نسل آینده پیوند می‌دهد.

این مراسم با شعر خوانی و مجری گری سید ایمان یار احمدی آغاز شد تا دلها با نوای شهدایی این عاشق دل سوخته آماده سفر به دیار شهدا شود.

خانواده شهدای مدافع حرم و امنیت در محله شاد آباد تجلیل شدند

سخنران این مراسم حاج حسین یکتا یار همیشگی شهدا و پرچمدار روایت گری بود .

خانواده شهدای مدافع حرم و امنیت در محله شاد آباد تجلیل شدند

حاج حسین یکتا در این یادواره با پرداختن به اخلاق و منش شهدا گفت: چرا شهیدان دارند دل تو را میبرند…دل خدام رو بردند ! میدانی چرا بردند ؟ چون پشت پا به هرچی دنیا بود زدن . حالا حساب کن آنها پشت پا به این دنیا زدن پاشدن رفتن تو جبهه که دیگه نامحرم نبود . دیگه آهنگ و موسیقی و دی وی دی ، وی سی دی و بلوتوث و موبایل نبود . هیچی نبود .خدا بود و خدا بود و خدا بود . خاکریز بود و خاک و بیابان . دعا بود و گریه بود و ندبه . روبه‌رو هم شهادت بود .

این رزمنده دفاع مقدس افزود: بچه ها بخدا قسم از شهدا جلو می زنید . اگر راه شهدا را بروید . بخدا قسم از شهدا جلو می زنید . اگر رعایت کنید امام زمان عج راضی باشد از دست ما . بخدا قسم از شهدا جلو می زنید اگه تو این جهاد اکبر در مقابل آن جهاد اصغری که شهدا رفتند . معرفت و بصیرت . بچه ها کل زندگی مسابقه الی الله است. نکند تو این مسابقه کم بیاریم .

خانواده شهدای مدافع حرم و امنیت در محله شاد آباد تجلیل شدند

راوی با اخلاص شهدا ادامه داد: پسری از ارامنه می گفت که به سردار باقر زاده گفتم حاج آقا سلام ، دکترا مادرش رو که خود یک متخصص چشم پزشکی بوده را جواب کرده بودند، یه خواهش داشت ، می گفت که مادرش حالش خوب نیست و ما ارامنه هم رسم مان بر این است که جنازه رو با تابوت می گذاریم داخل قبر. اگر می شود براش کاری بکنید من خیلی امید دارم به این شهداء این شهداء به درد من می خورند .این تابوت هایی که شهدای گمنام رو تشییع می کنند در شهرها .

آقای باقرزاده بگویید اگر می شود مادر من را بگذارند توی تابوت شهدای گمنام و با اون تابوت شهید گمنام داخل قبرقرار بدهند . بعد سردار باقرزاده گفته بود این یک پیشانی بند یا حسین یک شهید است این را بده به مادرت . و درنهایت هم وقتی مادرش فوت کرد بسته بود به پیشونی اش و گذاشته بودند داخل قبر.

لحظه ورود شهید گمنام به مراسم

خادمیاران امام رضا در این مراسم با پرچم امام رضا(ع) مجلس را متبرک به نام این امام رئوف کردند.

در این مراسم خانواده های شهیدان روح الله عجمیان، آرمان علی وردی، مجید قربانخانی، سجاد زبرجدی، علی آقا عبدالله، هادی طارمی، مرتضی کریمی، اسماعیل غلامی و شهید گودرزی حضور داشتند و در انتهای مراسم از آنها تجلیل به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha