۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85079806
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۴۱۴ واحد نهضت ملی مسکن در روستاهای گیلان بهره برداری شد

رشت - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از بهره برداری ۲ هزار و ۴۱۴ واحد نهضت ملی مسکن در روستاهای استان طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ خبر داد.

حامد دائمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی ۹ هزار و ۶۳۹ واحد نهضت ملی مسکن در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در روستاهای استان آغاز وتاکنون۲ هزار و ۴۱۴ واحد بهره برداری شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای بهره برداری از این ۲ هزار و ۴۱۴ واحد را ۱۰ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: در زمان اجرای این تعداد طرح بهره برداری شده، ۲ هزار و ۵۸۸ نفر اشتغال موقت ایجاد شد.

دائمی با بیان اینکه با وجود تلاش های انجام شده در این حوزه برای خانه دار شدن مردم، سهم هزینه مسکن نسبت به سایر هزینه‌ها در سبد خانوار ایرانی همچنان بالاست، ادامه داد: مشکلات بخش مسکن به‌ ویژه در مناطق شهری کمتر توسعه یافته ناشی از مسائلی مانند کمبود زمین مناسب، امکان تهیه مصالح ساختمانی با کیفیت یا کمبود و نبود نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر موجب شده که یک خانوار در دهک میانی(از ۶ به پایین) در تامین خانه خوب که مجموع سامان یافتن مسکن و محیط است، خیلی توفیق نداشته باشد.

وی به آخرین اقدامات انجام شده از سوی بنیاد مسکن در طرح نهضت ملی اشاره و اظهار کرد: تا کنون ۲۹ هکتار زمین برای احداث ۲ هزار و ۹۸۳ واحد در قالب ۱۹ پروژه در ۱۲ شهر از اداره کل راه و شهر سازی استان تحویل و عملیات اجرایی آن در قالب تهیه و اجرای نقشه و تجهیز کارگاه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این طرح در دو روش بنیاد ساخت و گروه ساخت در حال اجراست، گفت: یک هزار و ۱۸۸ واحد در قالب هشت پروژه در چهار شهر به‌صورت بنیاد ساخت و ۲۷۰ واحد در قالب چهار پروژه در چهار شهر به صورت گروه ساخت احداث می شود.

مدیرکل بنیاد انقلاب اسلامی گیلان همچنین در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد مسکن از اجرای ۳۱ پروژه طرح هادی، ۲۲۰ پروژه بازنگری طرح هادی، ۱۶ پروژه تهیه طرح هادی، پنج پروژه تهیه طرح هدف گردشگری، صدور ۶ هزار و ۳۱۲ برگ سند مالکیت روستایی، واگذاری ۱۱ قطعه زمین در حوزه عمران روستایی در مجموع با اعتباری بالغ بر ۵۸۶ میلیارد ریال خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha