۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۱۲
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85079924
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

گلستانک کرج روستای تولید کننده صنایع دستی در مسیر ثبت جهانی

کرج - ایرنا - سرپرست اداره کل امور امور روستایی استانداری البرز گفت: روستای گلستانک با ۳۷ کارگاه تولید صنایع دستی برای ثبت جهانی شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشاد قدوسی روز سه شنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات صنایع دستی استان البرز افزود: روستای گلستانک در دهستان محمدآباد کرج قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن یک هزار و ۴۶۸ هزار نفر معادل ۳۷۱ خانوار بوده‌است.

وی ادامه داد: اقدامات لازم برای ثبت جهانی این روستا انجام شده است.

با توجه به بازدیدهای میدانی و مستمر همکاران دفتر روستایی و شوراهای استانداری از روستاهای استان و احصاء مسایل و مشکلات روستاها در حوزه گردشگری و صنایع دستی در خصوص رفع مشکلات فعالان صنایع دستی و تکریم آنها اقداماتی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.
سرپرست اداره کل امور امور روستایی استانداری البرز گفت: براین اساس در کنار این مهم نامگذاری خیابان هایی به نام فعالان و پیشکسوتان حوزه صنایع دستی در دست اقدام قرار گرفته است‌.
قدوسی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با بهره گیری از ظرفیت حاکمیتی استانداری، فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری های استان، موضوع صنایع دستی در سال ۱۴۰۲ متحول و تقویت شود.
شمار هنرمندان صنایع دستی البرز تا سه سال پیش نزدیک به پنج هزار نفر بود که اکنون به هشت هزار و ۸۴۵ نفر رسیده است.

در این مدت نیز تعداد رشته های صنایع دستی استان البرز از ۷۳ رشته به ۸۳ رشته افزایش یافته است که چرم دوزی، سفال و سرامیک، گلیم‌ و جاجیم بافی، شیشه و آبگینه و زیور آلات سنتی بیشترین فراوانی را به لحاظ جذب هنرمندان و تولید محصول به خود اختصاص داده اند.

استان البرز دارای حدود ۲۷۷ روستا است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha