۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۳۰
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85079946
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسئول یمنی: تحولات فلسطین اهمیت راهپیمایی روز قدس را دوچندان کرده است

تهران - ایرنا - یک مسئول رسانه ای دولت نجات ملی یمن در گفتگو با ایرنا تاکید کرد: تحولات کنونی سرزمین فلسطین، اهمیت شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس را دوچندان کرده است.  

«نصر الدین عامر» امروز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه بین الملل ایرنا اظهار داشت: امسال اهمیت روز جهانی قدس بیش از گذشته و از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود:‌ نامگذاری روز قدس از سوی حضرت امام خمینی (ره)، ناشی از یک نگاه قرآنی بود، خداوند به ایشان توفیق داد تا روز جهانی قدس را هر ساله به مناسبتی برای حمایت از قدس و فلسطین و دشمنی با دشمنان خدا تبدیل کنند.

رئیس هیات مدیره خبرگزاری دولتی یمن (سبا) اظهار داشت: روز جهانی قدس مناسبت بسیار مهم اخلاقی، ایمانی و بسیجی است که محدود به جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست بلکه این روز متعلق به همه امت اسلامی و آزادی خواهان جهان است.

وی با اشاره به تلاش صهیونیست‌ها برای استفاده از منافقان برای تفرقه انداختن در بین مسلمانان گفت: دشمنان به طور جدی از منافقان برای نابودی آرمان فلسطین از طرق مختلف، از جمله عادی‌سازی روابط با رژیم جنایتکار و جعلی اسرائیل استفاده می‌کنند.

عامر همچنین به جنایات اخیر صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی علیه نمازگراران روزه دار فلسطینی اشاره و اضافه کرد: تلاش دشمن صهیونیستی برای استفاده از خائنان امت اسلامی و تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی، اهمیت شرکت در برنامه‌ها و راهپیمایی روز جهانی قدس را بیش از پیش برجسته می‌کند.

وی گفت: مردم یمن سال های طولانی روز قدس را گرامی می دارند و این روز در این کشور به یکی از برجسته ترین، پرشکوه ترین و پرجمعیت ترین رویدادها تبدیل شده است.

عامر ادامه داد:‌ به رغم جنگ و محاصره، مردم یمن در روز قدس به خیابان ها می آیند و در ۲۵ شهر اصلی این کشور راهپیمایی می کنند.

سردار «رمضان شریف» رئیس ستاد انتفاضه و روز جهانی قدس پیشتر اعلام کرد که راهپیمایی امسال روز جهانی قدس جمعه ۲۵ فروردین (۲۳ ماه رمضان) برگزار می‌شود و «فلسطین محور وحدت جهان اسلام؛ قدس در آستانه آزادی» به عنوان شعار اصلی این روز انتخاب شده است.

نظامیان صهیونیستی دور تازه‌ای از خشونت با فلسطینیان در مسجدالاقصی را آغاز کرده‌اند و بامداد چهارشنبه هفته گذشته به معتکفان داخل مسجد القبلی در صحن مسجد الاقصی حمله و تلاش کردند آنان را از مسجد بیرون کنند.

در این حمله صهیونیست‌ها، بیش از ۲۰۰ نفر از نمازگزاران فلسطینی زخمی و ۴۰۰ نفر دیگر بازداشت شدند.

از چهارشنبه گذشته تاکنون مسجدالاقصی مکان درگیری و تنش میان نظامیان مسلح صهیونیستی و فلسطینیان معتکف در مسجد است.

در پاسخ به این حملات و جنایات رژیم صهیونیستی، گروه‌های مقاومت فلسطین چندین بار شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف مرز نوار غزه و شمال سرزمین اشغالی را با راکت هدف قرار داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha