استقبال همدانی ها از  «نذر خون» در ماه رمضان

همدان- ایرنا- مسئول واحد جذب اداره‌ کل انتقال خون استان همدان گفت: میزان مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون در شهرستان های همدان و ملایر در ماه مبارک رمضان در قالب «نذر خون» افزایش داشته است.

«فاطمه یادگاری» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: چند سالی است که پیش از ورود به ماه مبارک رمضان به منظور تامین نیاز خونی بیماران در این ماه، اداره کل انتقال خون اقدام به فراخوان پیامکی و تلفنی می کند.

وی اضافه کرد: بیشتر افراد متقاضی اهدای خون در شب های قدر هستند که با فرهنگسازی صورت گرفته سعی شده اهدای خون تنها به این شب ها ختم نشود چرا که بیماران در تمامی ایام سال نیازمند خون هستند.

مسئول واحد جذب اداره‌ کل انتقال خون استان همدان اظهار داشت: ساعت کار مرکز انتقال خون در ماه رمضان تغییر کرده و فعالیت این مرکز در نوبت صبح از ساعت هشت تا ۱۳ و در نوبت بعدازظهر از ۱۶ تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه است.

یادگاری افزود: مرکز انتقال خون در شهرستان ملایر نیز در نوبت صبح فعال بوده اما در لیالی قدر، شب هنگام‌ نیز پذیرای مراجعه کنندگان است.

وی اضافه کرد: نخستین روز از شب های قدر امسال ۱۳۰ نفر در شهرستان همدان و ۴۴ نفر در شهرستان ملایر خون اهدا کردند که نسبت به دیگر روزها حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

مسئول واحد جذب اداره‌ کل انتقال خون استان همدان افزود: با توجه به فراخوان های صورت گرفته، تاکنون کمبودی در ذخایر خونی مورد نیاز بیمارستان ها احساس نشده است.

به گزارش ایرنا، ۴۱ هزار و ۹۶۳ واحد خون سال ۱۴۰۱ در این استان اهدا شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ پنج هزار و ۷۰۰ واحد افزایش داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha