۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 85080041
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر سه هزار خودرو در منطقه نفتی تربت‌حیدریه با یارانه دولتی دوگانه سوز شد

تربت‌حیدریه - ایرنا - مدیر ‌شرکت‌ ملی‌پخش‌ فرآورده‌های ‌نفتی منطقه تربت‌حیدریه گفت: سه هزار و ۲۳۱ خودرو عمومی در حوزه عملیاتی این شرکت شامل ۱۰ شهرستان مرکزی و جنوب استان خراسان رضوی با بهره مندی از یارانه دولتی بصورت رایگان دوگانه سوز شد.

جواد بلندی امروز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات دوگانه سوز شدن این خودروها از مرداد ماه ۹۹ تاکنون و در اجرای طرح رایگان دوگانه سوز شدن خودروهای عمومی به کمک یارانه دولتی و با هدف صرفه جویی در مصرف بنزین انجام شد.

وی با بیان اینکه دوگانه سوز شدن خودروها به شیوه استاندارد در کاهش مصرف بنزین و حفظ کیفیت محیط زیست نقش بسزایی دارد، اضافه کرد: روی آوردن مردم به استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت جایگزین طی سال گذشته مصرف آن را در حوزه عملیاتی منطقه نفتی تربت حیدریه به ۱۰۶ میلیون متر مکعب رساند و در نتیجه به همین میزان در مصرف بنزین صرفه‌جویی شد.


وی اظهار کرد: ‌در عین حال پارسال شاهد افزایش ۲۶ درصدی مصرف بنزین در حوزه عملیاتی منطقه تربت حیدریه نسبت به سال قبل از آن بودیم که در صورت استفاده نکردن از گاز طبیعی می توانست بیشتر باشد.


بلندی افزود: همچنین در بازه زمانی ۲۵ اسفند پارسال تا ۱۵ فروردین امسال به دلیل افزایش تردد و سفرهای نوروزی افزایش ۲/۹ درصدی مصرف بنزین را شاهد بودیم و روزانه ۹۰۰ هزار لیتر تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بنزین در سطح منطقه تربت حیدریه توزیع می شود.


وی در ادامه با بیان اینکه پارسال به طور متوسط روزانه بیش از ۲۹۰ هزار متر مکعب گاز طبیعی در سطح ۳۲ جایگاه عرضه فعال منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد، به افتتاح جایگاه تک منظوره گاز طبیعی شهرستان کوهسرخ در روزهای پایانی پارسال اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه خدمات شرکت و افزایش رفاه عمومی آمادگی صدور موافقت اصولی احداث جایگاه سی ان جی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را به همه افراد و شرکتها داریم.


گفتنی است یکی از مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در تزار اداره کل از سال ۱۳۳۹ شمسی در تربت حیدریه فعال است و تاسیسات انبار این شهرستان که به خط لوله سراسری نفت کشور متصل است دارای ۴ ناحیه مشتمل بر ۱۰ شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات، زاوه، خواف، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌آباد، کوهسرخ، گناباد و بجستان است.

همچنین منطقه نفتی تربت حیدریه با بهره مندی از ناوگان حمل و نقل به استعداد ۳۱۴ نفتکش ۱۴ تا ۳۲ هزار لیتری علاوه بر جنوب خراسان رضوی تامین سوخت بخشی از استانهای خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان را بر عهده دارد.

مناطق مشهد و سبزوار نیز وظیفه سوخت رسانی انواع فرآورده های نفتی به شمال و غرب خراسان رضوی را بر عهده دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha