۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۱۱
کد خبر: 85080060
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین

۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۱۱
کد خبر: 85080060
آغاز رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین

تهران- ایرنا - بیش از ۱۷ هزار سرباز آمریکایی و فیلیپینی بزرگترین رزمایش مشترک نظامی دو کشور را امروز سه شنبه در بحبوحه تنش های منطقه ای و باتوجه به گرم شدن روابط این دو متحد و افزایش نگرانی ها درباره نفوذ چین در منطقه آسیا-اقیانوسیه آغاز کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از رویترز، رزمایش سالانه نظامی آمریکا و فیلیپین بر پیشرفت روابط دفاعی و نظامی در دوران ریاست جمهوری فردیناند مارکوس با آمریکا تاکید دارد، چرا که رئیس جمهوری پیشین این کشور خواستار روابط نزدیک تر با چین بود.

بدین ترتیب برای نخستین بار فیلیپین و آمریکا رزمایش آتش گشودن در دریا را طی رزمایش ۳ هفته ای با عنوان بالیکاتان که به رزمایش "شانه به شانه" معروف است برگزار خواهند کرد. این رزمایش در بخش های مختلف فیلیپین انجام خواهد شد و شامل تمرینات در عملیات آبی و خاکی، عملیات هوایی، دفاع سایبری، عملیات شهری، ضد تروریسم و امداد و نجات بشردوستانه خواهد بود.

براساس اطلاعات یک مقام نظامی فیلیپینی قرار است رئیس جمهوری این کشور شاهد رزمایش دریایی باشد.

ژنرال ماروین لیسودین مدیر رزمایش فیلیپین در سخنرانی مراسم افتتاحیه گفت: «نکته مهم این رزمایش عملیات ساحلی مشترک با هدف دستیابی به تاکتیک های فنی مشترک و روندهای انجام حمله دریایی است. »

وزارت امورخارجه چین روز گذشته با انتقاد از این رزمایش مشترک گفت آمریکا و فیلیپین نباید در مناقشات، حق حاکمیت، حق دریایی، منافع و امنیت دریای چین جنوبی مداخله کنند.

این رزمایش بلند مدت درحالی آغاز می شود که چین به رزمایش ۳ روزه خود اطراف تایوان پایان داد. این رزمایش شامل حمله و محاصره این جزیره پس از دیدار تسایی اینگ ون رئیس اجرایی تایوان با کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در شهر لوس آنجلس بود.

چین همواره تایوان را بخشی از خاک خود می داند.

از سوی دیگر ژنرال اریک آستین مدیر آمریکایی رزمایش در مصاحبه با خبرنگاران گفت رزمایش بالیکاتان نشان خواهد داد که ما آماده پاسخگویی به چالش های واقعی جهان در کنار یکدیگر هستیم.

روابط فیلیپین و امریکا از ماه فوریه به شکل قابل توجهی با نشان دادن چراغ سبز رئیس جمهوری این کشور به تضمین افزایش دسترسی واشنگتن به پایگاه های نظامی در فیلیپین رو به گرمی رفته است. قرار است برای نخستین بار پس از ۷ سال وزیران امورخارجه و دفاع دو کشور این هفته در واشنگتن دیدار کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha