۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۲۱
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85080094
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه گناوه: فرهنگ نهج‌البلاغه در مدارس ترویج شود

گناوه - ایرنا - امام جمعه گناوه گفت: در برهه کنونی نیاز است که فرهنگ نهج‌البلاغه در جامعه و بخصوص مدارس و مراکز آموزش عالی ترویج شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی‌حسینی روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: باتوجه به اینکه شورای فرهنگ عمومی کشور در اقدامی ارزشمند روز نهج البلاغه را مصادف با نوزدهم ماه مبارک رمضان نامگذاری کرده است، آموزش و پرورش باید به سهم خود در ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ اسلامی و اثر گرانسنگ حضرت علی (ع) همت و تلاش مضاعف کند.

وی افزود: امروز به نهج البلاغه اقیانوس عظیم فصاحت و بلاغت امیر مومنان حضرت علی (ع) در جامعه کمتر توجه می‌شود و فرصتی به دست آمده که بتوانیم از این اثر ارزشمند در اداره و امورات کشور، نهایت بهره برده شود.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: نهج‌البلاغه کتاب و نظام‌نامه فرهنگی است که بحث‌های مهم درباره فرهنگ، تمدن، عقیده، عواطف، ارزش‌ها، تربیت و مسایل اجتماعی را مطرح می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت شب‌های قدر بیان کرد: شب قدر از مبارک‌ترین شب ها و شب نزول قرآن است که مقدرات یک ساله انسان مقدر می‌شود و باید از این فرصت گرانبها نهایت استفاده را ببریم.

رکنی حسینی با گرامیداشت روز معلم و یاد و خاطره استاد شهید مطهری گفت: کتاب‌های شهید مطهری بسیار ارزشمند است که از نسل جوان انتظار داریم از این آثار گرانسنگ نهایت استفاده را ببرند.

امام جمعه گناوه: فرهنگ نهج‌البلاغه در مدارس ترویج شود

امام جمعه گناوه تصریح کرد: از تمامی قابلیت و ظرفیت‌های آموزش و پرورش باید استفاده و بهره لازم برد و نگذاریم رها و راکد بماند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان گناوه گفت: همه باید تلاش کنیم در حد توان فرهنگ نهج البلاغه را در جامعه ترویج دهیم که در این زمینه مسئولیت داریم.

محمدتقی صفری افزود: در این راستا باید نشست‌ها، نمازهای جماعت‌ و سربرگ نامه‌های دستگاه‌های اجرایی به جملات و مضامین کتاب شریف نهج‌البلاغه مزین شود.

وی اظهار کرد: فرمانداری آمادگی کامل در جهت حمایت و مساعدت در زمینه برنامه های فرهنگی مرتبط با ترویج فرهنگ نهج البلاغه در سطح شهرستان دارد.

فرماندار گناوه گفت: برگزاری اجلاسیه های کوچک نماز در سطح مساجد و محلات و مسابقات اذان در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: جلسات مستمر با اولیا و معلمان توسط آموزش و پرورش شهرستان در اولویت و مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان گناوه بر تکریم و احترام معلمان تاکید کرد و از مدیر آموزش و پرورش خواست تا در روز معلم از معلمان منطقه به نحو شایسته تقدیر شود.

مدیر آموزش و پرورش گناوه گفت: این جلسه با دستور کار بررسی مصوبه های جلسه قبل، بزرگداشت روز معلم و شهادت استادشهیدمطهری و برگزاری امتحانات پایان سال برگزار شده است.

ضرغام مردانی اظهارکرد: برنامه ریزی لازم از هم اکنون برای برگزاری امتحانات به عمل آمده است و سالن های موردنظر پیش بینی شده اند.

رئیس ستاد اسکان فرهنگیان گناوه ادامه داد: در تعطیلات نوروز امسال نزدیک به یکصدهزار نفر مسافر و گردشگر فرهنگی از اقصی نقاط کشور در ۴۸۹ کلاس درس دولتی، ۱۲۱ غیردولتی، سالن‌ها و محوطه‌های مدارس اسکان یافتند.

وی بیان کرد: ۲ پایگاه ثابت در ورودی های شهر برای ثبت‌نام اسکان فرهنگیان کشور در نظرگرفته شد که پس از پذیرش در مکان‌های پیش‌بینی شده هدایت می‌شدند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۲۰ هزار دانش آموز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha