۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۳۰
کد خبر: 85080111
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرعت وزش باد در قصرشیرین به ۵۹ کیلومتر بر ساعت رسید

۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۳۰
کد خبر: 85080111
سرعت وزش باد در قصرشیرین به ۵۹ کیلومتر بر ساعت رسید

قصرشیرین- ایرنا- رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای که از صبح امروز در این شهرستان مرزی آغاز شده به ۱۵.۵ متر بر ثانیه معادل ۵۹کیلومتر بر ساعت رسید.

«امیرپرویز نجفی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دمای فعلی هوای شهرستان مرزی قصرشیرین ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۱۶ درصد است.

وی اظهار کرد: طبق پیش بینی های اداره کل هواشناسی سامانه بارشی از آخرین ساعات امشب بر جو منطقه حاکم می شود و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شاهد فعالیت موج بارشی در شهرستان خواهیم بود.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: به دنبال وزش باد شدید شاهد وقوع گرد و خاک و کاهش دید افقی هستیم که هم اکنون میزان دید افقی ۹ هزار متر است که یک هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است.

نجفی ادامه داد: در مجموع امسال از فروردین ماه تاکنون در قصرشیرین شاهد بارش ۸۸.۴ میلی متر باران بودیم که میزان بارش ها از اول فرودین ماه جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش نشان می دهد.

نجفی اضافه کرد: از ابتدای فرودین ماه امسال تاکنون این شهرستان ۶ روز و پارسال در مجموع ۵۹ روز درگیر گرد و خاک بود.

او گفت: از ابتدای سال زراعی جاری (مهرماه پارسال تاکنون) در قصرشیرین ۲۸۸میلیمتر و پارسال در مجموع (فروردین ماه تا پایان اسفندماه) ۲۱۸.۲ میلیمتر باران در این شهرستان باریده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha