۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۲۲
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85080148
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ هزار نفر در آزمون نهایی پایه دوازدهم در خوزستان شرکت می کنند

اهواز- ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه نمره آزمون پایه دوازدهم در کنکور بسیار اثر گذار است گفت: ۷۰ هزار نفر امسال در آزمون نهایی و سراسری پایه دوازدهم در استان شرکت می کنند.

به گزارش ایرنا مسعود حمیدی نژاد امروز سه شنبه در شورای آموزش و پرورش خوزستان در استانداری با اشاره به اینکه معدل نمرات آزمون پایه دوازدهم تا ۶۰ درصد بر نتیجه کنکور اثر گذار است بیان کرد: ۵۰ هزار دانش آموز پایه دوازدهم و ۲۰ هزار متقاضی دیپلم ترمیمی امسال در آزمون پایه دوازدهم شرکت می کنند.

وی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی آموزش و پرورش را ملزم کرده که تغییراتی را در کنکور ایجاد کنند و ۶۰ درصد نمره کنکور از معدل نمره آزمون پایه دوازدهم لحاظ شود.

حمیدی نژاد با اشاره به طرح دیپلم ترمیمی افزود: در این طرح فارغ التحصیلان سال های قبل نیز از امسال می توانند جهت بالا بردن نمره پایان تحصیل خود در آزمون پایه دوازدهم شرکت کنند.

وی گفت: با توجه به اهمیت این موضوع از دستگاه ها در استان برای برگزاری آزمون سراسری پایه دوازدهم در سلامت و امنیت کمک می خواهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: افرادی هستند که از این فضا برای بالا بردن نمره پایان تحصیل خود سو استفاده می کنند و با تقلب باعث ناعدالتی می شوند.

حمیدی نژاد تاکید کرد: برای جلوگیری از تقلب احتمالی نیاز به دستگاه های سیگنال یاب است.

وی با اشاره به اینکه ۵۴۰ حوزه اجرا جهت برگزاری این آزمون در نظر گرفته شده است ادامه داد: نیاز به سالن های بزرگ داریم که در این بخش تربیت بدنی و بسیج می توانند به آموزش و پرورش کمک کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در بخش دیگری از این نشست بیان کرد: برای جا به جایی دانش آموزان در روستاها به ویژه برای دختران نیاز به وسیله ایاب و ذهاب است.

حمیدی نژاد خطاب به دستگاه های خدمات رسان اظهارکرد: در زمان برگزاری امتحانات از دستگاه های خدماتی تقاضا داریم از قطع کردن آب و برق مدارس خودداری کنند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در تابستان امسال افزود: این رویداد مهم، ۵۰۰ نفر برگزیده خواهد داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: با توجه به اتفاقاتی که در طول سال تحصیلی جاری رخ داد به این نتیجه رسیدیم که برنامه های اوقات فراغت امسال را از دوره ابتدایی انجام دهیم.

برگزاری متفاوت هفته بزرگداشت مقام معلم

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: امسال بزرگداشت مقام معلم متفاوت برگزار می شود و بر اساس ارزیابی دانش آموزان و ارزیابان و بر اساس آثار و محصولات معلم های نمونه در استان معرفی و تجلیل می گردند.

وی گفت: استانداران و فرمانداران در کشور رئیس ستاد بزرگداشت مقام معلم هستند.

حمیدی نژاد افزود: اسفند ماه پارسال سامانه ای برای معلم ها طراحی شد که ۶هزار و ۴۴۱ نفر در این رویداد شرکت کردند و بعد از ارزیابی ۲ هزار و ۲۹ نفر انتخاب شدند.

وی ادامه داد: ۱۸۹ نفر به مرحله استانی راه یافتند و در حال ارزیابی برای شناسایی معلم های نمونه استانی و کشوری هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اهداف کلی این ستاد را شناسایی و انتخاب معلم نمونه دانست‌.

وی گفت: انتظار داریم فرمانداران برای برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم شورای تامین تشکیل دهند.

در خوزستان ۶۷ هزار نیروی فرهنگی وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha