تشکیل ۶ کمیته برپایی رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در استان بوشهر

بوشهر - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید برای تحقق قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده پای کار باشند، اعضای ۶ کمیته‌ پیشنهادی برگزاری جایزه ملی جوانی جمعیت در این استان را مشخص کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر پورات روز سه‌شنبه در نخستین نشست ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده استان بوشهر در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: کاهش جمعیت در کشور و استان نوعی تهدید است چرا که منافع ملی را به خطر می‌اندازد.

وی با بیان اینکه امروز با فعالیت کشورهای بیگانه و دشمنان ذهن جوانان کشور به سمت تک‌فرزندی رفته، عنوان کرد: نتایج زیان‌بار کاهش جمعیت در ۱۰ سال آینده نمودار می‌شود؛ بنابراین لازم است همه دستگاه‌های اجرایی جوانی جمعیت را جدی بگیرند و برای تحقق این قانون پای کار باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار کرد: اگر سه مساله مسکن، اشتغال و ازدواج جوانان تسهیل شود بخش بزرگی از مشکلات این حوزه حل می‌شود، در این زمینه باید با برنامه‌ریزی مناسب ترویج فرهنگ ازدواج آسان در سطح جامعه گسترش یابد.

پورات ادامه داد: بانک‌های استان بوشهر براساس بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه، پرداخت تسهیلات فرزندآوری را امسال به صورت ویژه در دستورکار خود قرار دهند و اداره کل راه‌وشهرسازی نیز ظرفیت واگذاری زمین در همه شهرستان‌ها بررسی و زمینه واگذاری زمین به والدین دارای ۳ فرزند و بیشتر را شتاب بخشد.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش و هوشیارسازی مردم درباره بحران جمعیت، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر کارگاه‌های آموزشی خود را در همکاری با مدارس و مساجد به طور مداوم در همه شهرها و روستا برگزار کند و در صورت همکاری نکردن دیگر دستگاه‌ها و فرمانداران، آن را به ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اطلاع دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از اداره کل بازرسی این استان نیز خواست تا عملکرد دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون جوانی جمعیت را مداوم رصد و پایش کند و نتیجه را به صورت فصلی به قرارگاه جمعیت استان ارائه دهد.

پورات عنوان کرد: کمیته‌های رسانه، کمیته شرکت‌ها و موسسات خصوصی، نخبگان، کمیته خانواده، دستگاه‌های اجرایی و مدیران برای برپایی شایسته هفته جوانی جمعیت و رویداد ملی جایزه جوانی جمعیت تشکیل شود.

وی گفت: دستگاه‌های فعال و موثر در حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تجلیل و تشویق می‌شوند و دستگاه‌هایی که در این زمینه عملکرد خوبی ندارند نیز معرفی می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha