۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85080213
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پیش بینی ۵۰ میلیمتر بارندگی در سطح شهر دزفول

۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۱۹
کد خبر: 85080213
پیش بینی ۵۰ میلیمتر بارندگی در سطح شهر دزفول

دزفول-ایرنا- رئیس اداره هواشناسی صفی آباد دزفول گفت: با ورود سامانه بارشی جدید، بارش ۵۰ میلیمتر بارندگی در سطح شهر دزفول طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پیش بینی می‌شود.

علی کرمی روز چهارشنبه در نشست کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان افزود: سال گذشته زراعی ۱۷۶ میلیمتر در دزفول ثبت شد که در سال زراعی جاری(از مهرماه سال گذشته) تاکنون نزدیک به ۳۰۰ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.
وی میانگین بارندگی درازمدت را ۳۰۸ میلیمتر اعلام کرد و ادامه داد: امسال برخلاف پاییز، زمستان از نظر مقدار، نوع و فاصله بارندگی رویایی بود و طبق نظر کارشناسان، وضعیت دیمزارها و عملکرد آنها کمتر از کشت آبی نیست.
کرمی درخصوص بارندگی پیش رو نیز گفت: سامانه جدید بارندگی از اوایل صبح فردا آغاز و به تدریج بیشتر می‌شود؛ اوج بارندگی فردا شب خواهد بود و سامانه بارندگی اواخر پنجشنبه به تدریج از منطقه خارج می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی دزفول بیان کرد: امسال بالادست دز بارندگی خوبی داشتیم ولی متاسفانه وضعیت کرخه جالب نیست که امیدواریم وضعیت آن بهتر شود .
وی افزود: اگر ریزگرد عراق وارد سامانه بارندگی نشود احتمال بارندگی ۵۰ میلیمتری در سطح شهر و بالای ۱۰۰ میلیمتر در سردشت، شهیون و لیوس وجود دارد.
کرمی ورود ریزگرد به سامانه بارشی را ضعیف پیش بینی کرد و گفت: از جمعه این هفته تا جمعه بعد وقفه بارشی داریم.

امور عشایر شهرهای شمالی خوزستان نیز در پی این پیش بینی به عشایر هشدار دادند از قرار گرفتن در مسیر رودخانه ها خودداری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha