پیشنهادهای سفیر چین به گردشگران چینی در ایران

تهران- ایرنا- سفیر جمهوری خلق چین در تهران در آیین استقبال وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران از گردشگران چینی،‌ به هموطنان خود برای بهره‌مندی بیشتر از سفرشان توصیه‌هایی داشت.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری سفارت جمهوری خلق چین، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران آیینی را برای استقبال از گروه گردشگران چینی در کاخ سعدآباد برگزار کرد.

در این آیین،‌ «چانگ هوآ» سفیر جمهوری خلق چین در تهران و «علی‌اصغر شالبافیان حسین‌آبادی» معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حضور داشتند.

چانگ هوآ در این مراسم گفت: چین و ایران از دوستی سنتی برخوردارند و مشارکت راهبردی جامع دوجانبه در سال های اخیر به طور پیوسته توسعه یافته است.

چانگ یادآوری کرد: ایران تمدنی باستانی است و بیش از 20 سایت میراث فرهنگی و طبیعی جهانی و منابع غنی گردشگری را در خود دارد.

وی تاکید کرد «چین چندی پیش ایران را در فهرست دومین دسته آزمایشی از کشورها برای ازسرگیری گردشگری گروهی برون‌مرزی قرار داد».

«انتظار می‌رود این دو کشور تبادلات مردمی و فرهنگی را بیش از پیش تقویت کنند و دیپلماسی عمومی و گردشگری را ارتقا دهند».

سفیر جمهوری خلق چین در تهران به هموطنان خود توصیه‌هایی داشت: امیدوارم گردشگران چینی ذهنیت خوبی از خود به جای بگذارند، قوانین و مقررات ایران را رعایت کنند، به آداب و رسوم محلی احترام بگذارند و به ایمنی خود و اموال شخصی و عمومی توجه کنند.

در این آیین،‌شالبافیان حسین‌آبادی گفت: مردم ایران مهمان نوازند و کشور ما دارای منابع غنی و متنوع فرهنگی و گردشگری است.

وی تاکید کرد «ایران مشتاقانه منتظر حضور شمار بیشتری از گردشگران چینی است».

در حاشیه این آیین استقبال، چانگ در گفت و گو با شالبافیان حسین‌آبادی یادآوری کرد: در سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به چین در اسفند پارسال، سران دو کشور در مراسم امضای اسناد همکاری دوجانبه از جمله در زمینه فرهنگ و گردشگری حضور داشتند.

وی تاکید کرد «چین مایل به تقویت همکاری های گردشگری با ایران است».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha