۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۱۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85080275
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شیروان: فرهنگ شهادت دشمن را به زانو در می‌آورد

بجنورد-ایرنا- امام جمعه شیروان بر نهادینه شدن فرهنگ شهادت و ارزش های دفاع مقدس در جامعه تاکید کرد و گفت: ملتی که شهید و فرهنگ شهادت دارد هیچ وقت شکست نمی خورد.   

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین تکمیلی روز سه شنبه در دیدار فرمانده و مسوولان تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان با خانواده شهید «مرتضی زرهرن» اظهار کرد: یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس، شهیدان مدافعین حرم، مدافعین سلامت و امنیت همواره در اذهان باقی می ماند.

وی افزود: امروز سالروز یکی از شهدای مدافع حرم شهید مرتضی زرهرن اهل شیروان است که یکی از فرماندهان رسته مهندسی بودند و خانواده این شهید والا مقام باید سربلند باشد که چنین فرزندی را تربیت کرده است چرا که در راه دفاع از این مرز و بوم جان خود را فدا کرد.

حجت الاسلام تکمیلی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم مظلومانه شهید شدند خاطرنشان کرد: این شهدا در غربت شهید شدند و کاری انجام دادند که بسیار بزرگ بود.

وی افزود: همانگونه که شهدای هشت سال دفاع مقدس این انقلاب را تقویت کردند، شهدای مدافع حرم نیز این راه را ادامه دادند.

امام جمعه شیروان خاطرنشان کرد: مسیر شهدا را باید در عرصه های مختلف ادامه داد که از جمله آن حوزه فرهنگ است چرا که امروز در عرصه فرهنگی تلاش دشمن این است که امنیت روحی و روانی جوانان و نوجوانان ما را بر هم زند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در عرصه جهاد تبیین فرموده اند که باید همگان مشارکت داشته باشند و در صف مقدم مبارزه با دشمن قرار گیرند.

فرمانده تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان خراسان شمالی نیز در ادامه یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس، مدافع حرم، سلامت و امنیت را گرامی داشت و گفت: شهدا چراغ روشنی برای ادامه مسیر این انقلاب هستند.

سرهنگ رضا نجفی افزود: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا وظیفه تمامی آحاد جامعه است.

همچنین در پایان این مراسم با اهدای لوح و هدیه از مادر و همسر این شهید بزرگوار تقدیر به عمل آمد.

شهید سرهنگ دوم مرتضی زرهرن نخستین شهید تکاور ارتش و چهارمین شهید مدافع حرم خراسان‌شمالی در ۲۴ تیرماه ۵۸ در شهرستان شیروان خراسان شمالی در یک خانواده متدین به دنیا آمد، ایشان در سن کودکی پدرش را از دست داد.

۲۸ اسفندماه سال ۹۴ برای دفاع از حرمین شریفین راه دفاع از اسلام در سوریه را در پیش گرفت و سرانجام در شامگاه روز ۲۱ فروردین ۹۵، همزمان با سالروز شهادت صیاد دل ها در درگیری ناجوانمردنه با گروهک تروریستی و تکفیری داعش به شهادت نائل گردید.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار جمعیت در دوران دفاع مقدس ۶۳۶ شهید و هزار و ۵۰۰ جانباز تقدیم نظام کرده و هم اکنون ۱۰۷ آزاده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha