۱۰۵ فرصت سرمایه‌گذاری در استان اردبیل آماده واگذاری است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: ۱۰۵ فرصت سرمایه‌گذاری گردشگری در اراضی ملی، خانه‌های تاریخی و مجموعه‌های زیرنظر شهرداری اردبیل مطالعه شده و برای واگذاری به سرمایه‌گذاران آماده است.

حسن محمدی ادیب عصر سه‌شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲۷ موافقت‌نامه اصولی بی‌نام نیز برای واگذاری به سرمایه‌گذاران فراهم شده و بزودی با بررسی و احراز اهلیت سرمایه‌گذاران، قابل واگذاری به افراد واجد شرایط خواهد بود.

وی افزود: در سال گذشته از سالن استان اردبیل در نمایشگاه بین‌المللی استقبال خوبی شد و این موافقت‌نامه‌ها در آن فرصت مطرح شد و تاکنون یک سرمایه‌گذار نیز برای اجرای یک طرح در شهرستان مشگین‌شهر اعلام آمادگی کرده و طرح در مرحله مطالعه است.

مدیرکل میراث فرهنگری،گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با تشریح عملکرد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: هشت طرح در دهه فجر امسال افتتاح شد و اردبیل از حیث تنوع، تعداد و کیفیت صنایع دستی جزو استان‌های پیشرو در کشور است و در بازاریابی برای هنرمندان این عرصه کمک می‌کنیم.

محمدی ادیب گفت: سال گذشته بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره و طولانی مدت به هنرمندان صنایع دستی پرداخت شد و طبق سامانه رصد اشتغال ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در حوزه‌های صنایع دستی، خدماتی و سرمایه‌گذاری مشغول کار شدند.

وی همچنین درباره فعالیت ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان اردبیل نیز بیان کرد: استان اردبیل در تعطیلات نوروزی بیشترین رشد ورود مسافر را به خود اختصاص داد و جزو چهار استانی است که نسبت به سال قبل، بالاترین میزان اقامت مسافران را داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل، کل آمار سفر به استان در تعطیلات نوروزی را ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و میزان اقامت رسمی را ۴۷۱ هزار مورد ذکر کرد.

رویداد اردبیل ۲۰۲۳ با جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر آغاز می‌شود

محمدی ادیب مهم‌ترین برنامه اداره کل متبوع خود را رویداد اردبیل ۲۰۲۳ ذکر کرد و افزود: باید مقدمات این رویداد مهم از سال ۹۸ یعنی زمان انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری اکو آغاز می‌شد اما این کار قبلا انجام نگرفته است و اکنون البته کارها را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی گفت: معرفی گردشگاه‌های اردبیل و شهرستان‌های استان با همکاری اصحاب رسانه از اهمیت زیادی برخوردار است و همچنان دست یاری و همکاری همه دستگاه‌های اداری استان را نیز می‌فشاریم.

مدیرکل میراث فرهنگری،گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ هفتم و هشتم اردیبهشت ماه با حضور دبیرکل اکو ، وزیر میراث فرهنگی و مسئولان استان اردبیل با برگزاری جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر در بیله‌سوار مغان آغاز خواهد شد و این جشنواره در معرفی ظرفیت‌ها و اقتصاد عشایر که جزو جذاب‌ترین اقتصادهای دنیاست، موثر خواهد بود.

محمدی ادیب اردبیل ادامه داد: تاکنون تور گردشگری اینفو برای علویان ترکیه و آژانس‌داران چینی برگزار کرده‌ایم و بازار کشور چین به لحاظ جمعیت بسیار می‌تواند مبداء گردشگری برای استان اردبیل باشد.

وی افزود: ۶ کمیته در قالب ستاد رویداد اردبیل ۲۰۲۳ در استان فعال است و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مسئول دبیرخانه این ستاد است و پیگیر مصوبه دولت برای این رویداد هستیم که اگر صادر شود، مشکلات مالی این برنامه فراملی مرتفع خواهد شد.

اجرای ۱۸ برنامه مصوب در دستور کار رویداد اردبیل ۲۰۲۳ است

وی در توضیح سایر برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ گفت: ۱۸ برنامه مصوب از جمله جشنواره‌های مختلف، نشست‌های علمی، کنفرانس‌های سرمایه‌گذاری، معرفی اردبیل به کشورهای عضو اکو و نشست وزرای گردشگری اکو را برگزار خواهیم کرد.

محمدی ادیب هدف از رویداد اردبیل ۲۰۲۳ را برندسازی گردشگری اردبیل و استفاده از این فرصت برای معرفی جذابیت‌های گردشگری شهرستان‌های استان و همچنین جذب سرمایه‌گذاران فعال و کارآفرین برای احیای صنعت و اقتصاد گردشگری استان ذکر کرد.

توحید دلاور قوام ، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل نیز درباره هفته اردبیل گفت: این مناسبت با ماه محرم تقارن دارد و رویکرد برنامه‌ها تغییر کرده و البته مرتبط با رویداد اردبیل ۲۰۲۳ مرتبط خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در نشستی که در مهر ماه ۱۳۹۸ در خجند تاجیکستان برای توسعه گردشگری مشترک بین این کشورها برگزار شد، شهر ساری را برای سال ۲۰۲۲ و اردبیل را برای سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها انتخاب و تصویب کردند.

استان اردبیل با جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی در شمال ایران و مرز جمهوری آذربایجان جزو مقاصد اصلی گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha