مجوز تأسیس ۲۱۹ دهیاری جدید در سیستان و بلوچستان صادر شد

زاهدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده مجوز برای ایجاد ۲۱۹ دهیاری دیگر در این استان اخذ شده است.

منصور بیجار شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سیستان و بلوچستان اولین استان کشور در جذب مجوز ایجاد دهیاری‌های جدید است.

وی با بیان شاخص های لازم برای انتخاب دهیاری های جدید، تصریح کرد: از مهمترین شاخص های تأسیس دهیاری ها، جمعیت روستاهاست که این معاونت با پایش و ارزیابی مناطق مختلفی از استان، آن دسته از روستاهایی که واجد شرایط لازم هستند را انتخاب و با پیگیری های مستمر از وزارت کشور مجوز تأسیس این تعداد دهیاری صادر شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان دارای سه هزار و ۴۴۲ آبادی بالای ۲۰ خانوار است که از این تعداد، ۲ هزار و ۲۷۰ روستا دارای دهیاری هستند که با اضافه شدن این ۲۱۹ دهیاری، تعداد روستاهای دارای دهیاری استان به ۲ هزار و ۹۳۹ روستا خواهد رسید.

وی با اشاره به گستردگی پهنه روستایی سیستان و بلوچستان افزود: در حال تهیه شناسه برای دهیاری‌های جدید هستیم و تاکنون بیش‌از ۷۰۰ شناسه دهیاری اخذ شده که در این راستا نیز جزء استان های برتر کشور هستیم.

استان سیستان و بلوچستان با یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی، بزرگترین جامعه روستایی کشور را داراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha