۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۰۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85080425
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیرخارجه پاکستان از اهمیت توافق ایران و عربستان برای صلح منطقه‌ای گفت

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر امور خارجه پاکستان با اعلام تعهد دولت اسلام‌آباد برای تعمیق همکاری‌های همه‌ جانبه با تهران، گفت: ازسرگیری روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان برای صلح منطقه بسیار حائز اهمیت است. 

به گزارش سه‌شنبه شب خبرنگار ایرنا، «بلاول بوتو زرداری» امروز در اسلام‌آباد پذیرای «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در پاکستان بود.

وی با تمجید از توافق ایران و عربستان برای عادی‌سازی روابط دیپلماتیک، اظهار داشت: منطقه شاهد تاثیرات مثبتی از این تحول خواهد بود.

زرداری با تاکید بر اهمیت روابط حسنه و نزدیک ایران و پاکستان، افزود: ما از گسترش همکاری‌های مشترک با کشور دوست ایران در بخش‌های مختلف استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به تحولات منطقه از جمله اوضاع افغانستان، بر اهمیت رایزنی‌های ایران و پاکستان برای کمک به کشور همسایه مشترک تاکید کرد.

در این دیدار آخرین وضعیت همکاری‌های دو کشور در زمینه اقتصادی، موضوع صادرات برق ایران به پاکستان، خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان و سایر موضوعات مورد بررسی قرار گرفت.

طرفین همچنین بر ضرورت فعالسازی سازوکارهای همکاری ایران و پاکستان مانند کمیته سیاسی مشورتی و کمیسیون مشترک کنسولی تاکید کردند.

نشست امروز بخشی از دیدارهای خداحافظی سفیر کشورمان در پایان ماموریت وی در پاکستان محسوب می‌شود.

وزیر امور خارجه پاکستان، از تلاش‌های سفیر ایران در راستای ارتقای سطح روابط دوجانبه در طول دوران ماموریت خود قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha