استانداز: تداوم برپایی میز خدمت ویژه دانشجویان/ شورای مشاوران جوان در فارس فعال می‌شود

شیراز-ایرنا- استاندار فارس از فعال شدن شورای مشاوران جوان خبر داد و گفت: برپایی میز خدمت ویژه جوانان و دانشجویان به صورت ماهانه و مستمر ادامه می یابد.

به گزارش سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه در ضیافت افطاری با تعدادی از دانشجویان که در مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور برگزار شد، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دانشگاه در شیراز به معنای دارالعلمی در دارالعلم است، افزود: شیراز شهر علم و معرفت است.

استاندار فارس اظهارکرد: یکی از مشکلاتی که دشمنان کشور تلاش دارند ایجاد کنند، این است که جوان ایرانی هویت ملی و دینی خود را از دست بدهد و احساس نکند متعلق به کشوری است که پیشینه پرافتخاری دارد.

ایمانیه به نقوش تخت جمشید و آثار ایرانی نگهداری شده در موزه های بزرگ اروپا اشاره کرد و گفت: اگرچه تمام این آثار مربوط به دوران قبل از اسلام است، ولی در تمام آنها هیچ نشانه ای از کم حیایی مشاهده نمی شود، در صورتیکه مجسمه هایی که از حضرت عیسی، غربی ها در موزه های بزرگ اروپا گذاشته اند جایگاه پیامبری این پیامبر بزرگ را رعایت نکرده اند.

وی به شاعر پرآوازه ایران، خواجه شمس‌الدین حافظ شیرازی اشاره کرد و افزود: در اثر پذیری حافظ از قرآن هیچ تردیدی وجود ندارد؛ این انسانِ ایرانی به تمام معنا و تماما دل به قرآن داده است و افتخار می کند که با ۱۴ روایت قرآن می خواند.

وی ادامه داد: هر کدام از بزرگان ادب پارسی ما از جمله سعدی، حافظ، فردوسی و مولوی با قرآن و دین و اعتقادات خود عجین بودند در حالی که همزمان به ایرانی بودن خود نیز افتخار می کردند.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه همه هویت ملی و دینی ما در کنار هم قرار می‌گیرد و همواره از آن دفاع می کنیم، گفت: همواره از اصالت های دینی و ملی خود دفاع می کنیم و یکی از راه های زنده نگه داشتن این اصالت، تقویت مرکز اسناد و کتابخانه ملی است.

ایمانیه در ادامه به مباحث مطرح شده توسط دانشجویان اشاره کرد و یادآور شد: وضعیت بیمارستان های استان در مقایسه با ابتدای انقلاب بسیار بهتر شده است اما همچنان معتقدم در شان و جایگاه مردم و نام پزشکی در شیراز نیست به همین دلیل عملیات اجرایی ۲ پروژه‌ بیمارستانی با ظرفیت ۲ هزار و ۱۰۰ تخت در شیراز آغاز شد.

وی افزود: همچنین تکمیل بیمارستان خاتم الانبیاء در ورودی شهر صدرا سرعت بیشتری پیدا کرده است. بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی ویژه اعصاب و روان روبروی بیمارستان سوانح سوختگی نیز در دست احداث است.

وی از هماهنگی های انجام شده با وزیر نفت در خصوص احداث یک بیمارستان دیگر در شیراز خبر داد.

نماینده عالی دولت در فارس به مشکل کمبود پرستار در بیمارستان ها اشاره کرد و گفت: این مسئله یک مشکل کشوری است و می بایست زودتر حل شود؛ به سهم خود پیگیری‌های لازم را در سطح ملی انجام خواهیم داد.

ایمانیه حمایت از فعالیت های پژوهشی_کاربردی را اولویت مهم و مدنظر مدیریت ارشد استان عنوان کرد و افزود: با تدابیر انجام شده و همکاری دانشگاه‌های مادر فارس و همراهی سایر مراکز علمی و آموزشی انشاءالله فعالیت‌های پژوهشی کاربردی که بتواند مشکل استان و جامعه را حل کند، سرعت می گیرد.

وی به موارد مربوط به حقوق کارانه و سایر موارد نیز اشاره داشت و ادامه داد: در جلسه هیات امناء دانشگاه موضوعات را مطرح می‌کنیم تا به امید خدا فارس و شیراز در این زمینه پیشتاز باشد.

استاندار فارس متمرکز شدن همه دستگاه ها به روی برخی مباحث را غیر قابل اجرا عنوان کرد و گفت: هر سازمان بودجه خاص خود را دارد، لذا می بایست در هر سازمان و در هر حوزه مسائل و پروژه ها اولویت بندی شود.

ایمانیه همچنین از تشکیل کارگروهی متشکل از افراد دارای پتانسیل در حوزه هنر به ویژه برای دختران و بانوان خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha