۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۳:۱۸
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85080501
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین های شب بیست و یکم رمضان در لرستان برگزار شد

۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۳:۱۸
کد خبر: 85080501
آیین های شب بیست و یکم رمضان در لرستان برگزار شد

خرم آباد - ایرنا - مراسم احیاء شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با حضور مردم مومن و روزه دار لرستان در شهرها و روستاهای مختلف این استان برگزار شد.

به گزارش ایرنا این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم و در مساجد، تکایا، حسینیه ها، مصلی ها و برخی مکان های عمومی برگزار شد.
قرائت دعای افتتاح و جوشن کبیر، اقامه نماز شب قدر، سخنرانی در خصوص سیره عملی امام علی (ع) و برخی وقایع روز از جمله آیین هایی بود که در این مراسم انجام شد.
همچنین در آیین های جداگانه ای در برخی از این محافل، حامی یابی برای کودکان بدون سرپرست تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) صورت گرفت.
شب زنده داران لرستانی در آیین احیا شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، همزمان با سراسر کشور برای سلامتی و تعجیل فرج امام زمان(عج)، سعادت و عزت مسلمانان و اسلام و توفیق هموطنان دعا کردند.

لیله القدر شب نزول رحمت الهی و شب تعیین سرنوشت انسان است ، علما ، محققان و اندیشمندان دینی در فضائل این شب بسیار گفته و نوشته اند ، احادیث و روایات متعددی نیز به این شب اشاره کرده ، اهمیت این شب به حدی است که از زمان اسلام تا کنون در شب های قدر آیین های احیا برپا شده است و دین مداران تا سپیده دم به دعا و استغفار پرداخته اند ،در فضیلت شب قدر همان بس که در قرآن آمده است : 'لیلة القدر خیر من الف شهر' شبی بهتر از هزاران ماه سال .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha