عطر معنوی شخصیت‌های دوران دفاع مقدس باید در استان احساس شود

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه بر برگزاری برنامه‌های فرهنگی و معنوی پیش از برگزاری اردوهای دانش‌آموزی در مناطق جنگی تاکید کرد و گفت: عطر معنوی نمادها و شخصیت‌های دوران دفاع مقدس باید در شهرهای استان احساس شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا،«محمدطیب صحرایی» در نشست هماهنگی کاروان‌های راهیان نور و گرامیداشت سالروز عملیات بازی دراز که با حضور سردار ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم استان دیگر مدیران عضو برگزار شد؛ افزود: مرصاد، بازی دراز و پادگان ابوذر سه مکان و رویداد بسیار مهم و حماسه آفرین در دوران دفاع مقدس هستند که باید در فضاهای شهری و نامگذاری خیابان‌ها و مکان‌ها از آن‌ها استفاده شود.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: خوشبختانه همایش سالروز عملیات بازی دراز جایگاه ممتازی در فضای فرهنگی کشور پیدا کرده است.

وی بر ضرورت پرداختن به تمامی ظرفیت های دوران دفاع مقدس در رویدادهای شاخص این حوزه پرداخت و گفت: در سالروز گرامیداشت حماسه بازی دراز، اقشار مختلف جامعه و کاروان‌های راهیان نور باید با ابعاد حماسه عظیم مرصاد و شان پایگاه ابوذر در دوران دفاع مقدس آشنا شوند و مشابه این رویکرد در سالروز حماسه مرصاد هم دنبال شود.

صحرایی بر ضرورت مزین کردن خیابان‌ها و معابر شهر کرمانشاه با نام مرصاد، بازی دراز و پادگان ابوذر و شخصیت های ممتاز دوران دفاع مقدس استان، گفت: همانگونه که در تهران بزرگراه‌ها و مکان های زیادی با نام شهدا و مناطق شاخص دوران دفاع مقدس مانند شهید همت، کردستان، هویزه نامگذاری شده در شهر کرمانشاه هم باید خیابان‌ها و مکان‌های را با نام مرصاد و بازی دراز و مفاخر دوران دفاع مقدس از سراسر استان مزین شود و این تجربه مبارک در دیگر شهرها هم اجرایی شود.

وی بر سپردن کارها به مردم تاکید کرد و گفت: در همایش‌هایی که در اسلام‌آباد، سرپل ذهاب و دیگر نقاط برگزار می‌شود باید همه اعضای خانواده مانند والدین و کودکان و نوجوانان دیده شوند و متناسب با آن‌ها فضاسازی و رویدادسازی شود.

مقام عالی استان همچنین تاکید کرد: همانطور که شهرداری همزمان با رویدادهای بزرگی مانند بازی دراز و مرصاد، اعلان‌های مرتبط با این ایام را در خیابان ها و میادین نصب می‌کند، فضای بیرونی ادارات و سازمان ها و مجموعه‌های مختلف هم باید متاثر از این رویدادهای دوران دفاع مقدس باشد.

وی گفت: برگزاری برنامه هایی با حضور راویان جنگ و یا اکران فیلم های مرتبط با مکان های مورد بازدید، به آماده سازی ذهن دانش آموزان پیش از زیارت این اماکن و بردن بهره معنوی بیشتر، کمک می‌کند و در این میان باید زیارت اولی‌ها به شکل ویژه تری دیده شوند.

صحرایی همچنین از برنامه ریزی برای برپایی نمایشگاه دایمی هوا فضا در کرمانشاه خبر داد و گفت: با توجه به پیشینه و جایگاه ممتاز حوزه هوا فضا در استان کرمانشاه، یک نمایشگاه دائمی در این حوزه برپا می شود.

به گزارش ایرنا، عملیات ظفرمند «بازی دراز» در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد.

در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.

در عملیات بازی دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha